Arbetsbeskrivning
Bostadsuthyrare till Heimstaden i Skellefteå
Låter det spännande att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha kundens behov och se till att kundens nya hem blir precis som de drömmer om? Då är rollen som Bostadsuthyrare hos oss på Heimstaden, något för dig!
Till vårt gäng i Skellefteå söker vi nu en Bostadsuthyrare för att fortsätta skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Du rapporterar till Områdeschef för Skellefteåkontoret och blir del av ett team med fastighetsförvaltare och fastighetsskötare som tillsammans ansvarar för ca. 1600 lägenheter.
Arbetsuppgifter
I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster och du blir den som ska sälja in våra bostäder till potentiella blivande hyresgäster. Du kommer bland annat arbeta med köhantering, upprättande av hyresavtal, publicera lediga lägenheter och parkeringsplatser på vår hemsida, boka och genomföra visningar, nyckelhantering, dokumentation samt övrig förekommande administration.
För att trivas hos oss gillar du att arbeta självständigt och jobba mot de mål som finns uppsatta. För dig är kollegorna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där vi skapar en levande verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten då du i många fall är den första personliga kontakten med Heimstaden.
Utifrån verksamhetens behov kan resor förekomma då du periodvis kan behöva stötta kollegor på andra orter inom regionen.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av service och kundkontakter. Har du studerat något inom fastighetsbranschen eller har erfarenhet av att arbeta med bostadsuthyrning eller liknande inom branschen blir vi extra glada!
Du är van vid att arbeta i MS Office och tar enkelt till dig nya system. Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera och prioritera och är drivande som person. Du har förmågan att ha många bollar i luften samtidigt. Det är viktigt att du har bra social kompetens och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgästerna på ett professionellt sätt. Du är tydlig i din kommunikation och håller vad du lovar. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, men då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn, är det klart meriterande om du även behärskar andra språk som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd.
Körkort med B-behörighet är ett krav.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vänta därför inte med din ansökan. Vi önskar din ansökan allra senast 2024-12-31.
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att jobba med tester i vår rekryteringsprocess. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställningen kan bli aktuell. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg