OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Låter det spännande att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha kundens behov och se till att kundens nya hem blir precis det som de drömmer om? Då är rollen som Bostadsuthyrare hos oss på Heimstaden, något för dig!
Till vårt kontor i Värnamo söker vi nu en Bostadsuthyrare för att fortsätta skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Vi söker dig som kan tänka dig arbeta deltid, cirka 20 timmar per vecka.
Arbetsuppgifter
I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster och du blir den som ska sälja in våra bostäder till potentiella blivande hyresgäster. Du kommer bland annat arbeta med köhantering, upprättande av hyresavtal, publicering av lediga lägenheter och parkeringsplatser på vår hemsida, bokning och genomförande visningar, nyckelhantering, dokumentation samt övrigt förekommande administration.
För att trivas hos oss gillar du att arbeta självständigt och jobba mot de mål som finns uppsatta. För dig är kollegorna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där vi skapar en levande verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten då du i många fall är den första personliga kontakten med Heimstaden. Du kommer jobba nära Fastighetsskötarna i Värnamo och ingå i ett team Bostadsuthyrare i region Syd (Småland, Blekinge och Västergötland).
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av service och kundkontakter. Pluggar du något inom fastighetsbranschen eller har erfarenhet av att arbeta med bostadsuthyrning är det extra meriterande!
Du är van vid att arbeta i MS Office och tar enkelt till dig nya system. Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera och prioritera och är drivande. För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska och engelska både muntligt och skriftligt, men då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn, är det klart meriterande om du även behärskar andra språk. Körkort med B-behörighet är önskvärt.
Det är viktigt att du har en god social kompetens och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgästerna på ett professionellt sätt. Du är tydlig i din kommunikation och håller vad du lovar.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
Med anledning av semesterperioden, kommer vi att gå igenom alla ansökningar under vecka 30 och 31, därefter meddelar vi vilka som kommer att bjudas in till en första intervju.
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att jobba med tester i vår rekryteringsprocess. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg