OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av administration och service? Vill du dessutom hjälpa människor att hitta sitt nya boende och matcha bostäder mot deras behov? Vi erbjuder dig en varierad roll med breda kontaktytor på ett av Europas ledande fastighetsbolag – Heimstaden!
Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av värderingarna; Care, Dare och Share.
Vi växer och söker nu en till kollega till vårt förvaltningskontor i Karlskrona, Du blir en del av ett härligt gäng som värdesätter gemenskap!
Arbetsuppgifter
I rollen som bostadsuthyrare har du en varierad vardag där du ansvarar för att hjälpa människor att hitta sitt nya boende. I arbetet ingår många personliga kontakter med kunder och hyresgäster där du har ansvar för köhantering, ansökningar från bostadssökande, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, kontraktsskrivning, nyckelhantering och dokumentation. Du arbetar även med övrigt administrativt arbete kring uthyrning och förvaltning samt inköp av kontorsmaterial. I rollen ingår även besiktningar vid in-och utflytt och du är med och fattar beslut om enklare renoveringsåtgärder.
Du arbetar självständigt men också som en del i ett team där vi skapar en verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du har även en viktig roll i kundupplevelsen då du i många fall är den första personliga kontakten kunden har med oss.
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har en god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och trivs som bäst i sociala situationer. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt och du är mån om att göra ett bra arbete. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Därtill har du en positiv inställning och tycker om att ha många kontaktytor.
Som person brinner du för service och kundkontakter. Du har förmågan att arbeta strukturerat, har gott ordningssinne och är van att samarbeta med andra och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift. Det är meriterande om du arbetat i Vitec. Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av kundorienterat och administrativt arbete
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
B-körkort
God datorvana, erfarenhet av arbete i Vitec Hyra (meriterande)
Meriterande: Erfarenhet av bostadsuthyrning och besiktningar
Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du vill leva upp till våra värderingar Care, Share & Dare.
Personligt brev och CV välkomnas senast den 5 mars 2021. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg