OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
ARBETSUPPGIFTER
Partille kommun söker en bostödspersonal till kommunens samsjuklighetsteam stöd och beroendeteamet.
Stöd- och beroendeteamet är ett team som leds av social – och arbetsförvaltningen och vård- och omsorgsförvaltningen med syfte att på bästa sätt stödja och samordna insatser för personer med psykiska funktionsnedsättningar i kombination med missbruk/beroendeproblematik. Teamet består av fem bostödspersonal och en samordnare som metodiskt arbetar med den strukturerade samverkansmodellen vård -och stödsamordning.
Som bostödspersonal arbetar du med kollegor som kontaktman för brukare med samsjuklighetsproblematik ute i kommunen i deras boende.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att ge stöd utifrån biståndsbeslut till personer med psykiska och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar i kombination med beroendeproblematik, inom och utanför eget boende i hela kommunen. Stödet läggs upp utifrån gemensam planering där brukaren styr sina målsättningar och arbetet ska leda till ett så självständigt liv som möjligt. I arbetet är motivationsarbete, struktur, nätverksbyggande, dokumentation, meningsfull vardag och samverkan nyckelord. Vi arbetar med ett pedagogiskt förhållningssätt och vård- och stödsamordning med resursgrupp.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha högskoleutbildning alternativt mentalskötarutbildning eller motsvarande utbildning med inriktning psykiatri och/eller missbruk. Kunskap och erfarenhet av arbete med personer med psykiska funktionsnedsättningar eller missbruksproblematik är av största vikt. Kunskap och erfarenhet av arbete med personer som har samsjuklighetsproblematik är önskvärd. Erfarenhet av arbete med vård och stödsamordning med resursgruppsarbete är en merit. Mycket god förmåga att samarbete och samverka med andra krävs för tjänsten.
Som person trivs du med att arbeta med människor och är duktig på att organisera och planera din tid. Du motiveras av att stödja och leda människor i förändring och till förändring. Du är tålmodig och du förstår att allt förändringsarbete tar tid. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet där flexibilitet och samarbetsförmåga är av särskilt stor betydelse. Vi uppskattar också humor.
Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, ”högt i tak” och trevliga kollegor. Givetvis erbjuds vår personal kompetensutveckling samt processhandledning.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort erfordras.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52