Bouppteckningshandläggare, Visby

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare innebär att granska och registrera bouppteckningsärenden. Du kommer bland annat att utreda om inkomna bouppteckningar uppfyller gällande regler. I arbetet ingår att utfärda kompletteringsförelägganden via telefon och skriftligt till både enskilda personer och professionella ingivare.

På skattekontoret Visby är vi cirka 45 medarbetare, varav cirka 20 medarbetare på bouppteckningssektionen. Vi söker 4 handläggare till kontoret i Visby.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.


Vi söker dig som


• har en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180 hp inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap
• har godkända poäng i familjerätt
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
• har en mycket god förmåga att samarbeta men som även kan arbeta självständigt
• har ett gott bemötande
• är flexibel.


Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från Skatteverket. Det är även meriterande om du har annan relevant och aktuell administrativ erfarenhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad mellan 1 juni till 31 augusti 2017, eller enligt överenskommelse.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 5 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 januari 2017

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024