OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten drift och förvaltning är en del av Verksamhetsservice. Drift och förvaltning har hand om kommunen samtliga verksamhetslokaler. Vi skall starta upp en ny del inom Drift och förvaltning som skall ha hand om de lägenheter som kommunen äger eller hyr in. Idag har vi ansvar för ca 300 lägenheter. De som bor i dessa lägenheter har oftast ett andrahandskontrakt med Lerums kommun. Bovärden hanterar inte hyresavtalen det gör hyresförvaltaren. På drift och förvaltning jobbar flera olika yrkesgrupper så som servicetekniker, drifttekniker, områdesförvaltare mm. Vi har ett tätt samarbete med övriga enheter inom Verksamhetsservice.
ARBETSUPPGIFTER
Du skall vara drift och förvaltnings ansikte utåt när det gäller service och bemötande av våra hyresgäster. Du skall bland annat ha hand om lättare felavhjälpningar och enklare felsökning av tex vitvaror. De fel som du själv inte kan åtgärda skickar du en beställning på till upphandlade hantverkare. Du kommer att jobba tät tillsammans med övriga inom drift och förvaltning för att ge hyresgästerna bästa möjliga boende.
KVALIFIKATIONER
Du skall ha minst B-körkort.
Du skall kunna utrycka dig bra i tal och skrift på Svenska
Förstå och göra dig förstådd i engelskt tal.
Det är meriterande att kunna flera språk tex Persiska, Ukrainska, Syriska, Franska mm.
Det är meriterande att ha en fastighetsrelaterad utbildning.
Det är meriter att ha erfarenhet av Bovärds, eller liknade, arbete.
ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef drift och förvaltning Cristoffer Hjert
0302-522030