Bovärd med engagemang och ansvar för Hertsöområdet

Bovärd med engagemang och ansvar för Hertsöområdet

Arbetsbeskrivning

Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har idag ca 7 500 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 300 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av ca 70 medarbetare inom många olika yrkeskategorier.

Under det närmaste året utökar vi vår verksamhet och behöver därför bli fler kollegor till fastighetsförvaltningen, och söker just nu en till Bovärd med ansvarsområde Hertsön.

Hertsön är Luleås största bostadsområde sett till befolkningsmängd och Lulebo har sitt största bostadsbestånd på Hertsön. Under hösten 2021 påbörjade Lulebo de allra första aktiviteterna inom ett utvecklingsarbete som fått namnet ”Hertsöpiloten” och som handlar om att hitta, testa och utvärdera nya tankar och arbetssätt för stadsdelsutveckling. Som bovärd med fokus på Hetsön kommer du att aktivt vara en del av detta utvecklingsarbete.

https://www.lulebo.se/artikel/hertsopiloten-2

Bovärd

En bovärds huvudsakliga arbetsuppgifter
Som bovärd har du ett arbete med stor variation i arbetsuppgifter. Du har möjlighet att ta initiativ för att planera och ta ansvar för ditt dagliga arbete.

Som Bovärd hos oss på Lulebo arbetar du med kundservice. Du har daglig kontakt med våra hyresgäster, men även med externa entreprenörer för beställning och uppföljning av reparationer eller andra åtgärder i våra fastigheter. I uppdraget ingår att genomföra avflyttningsbesiktningar samt administrativa arbetsuppgifter i ekonomi och verksamhetssystem. Du ingår i ett av fyra områdesteam där områdeschef, bovärdar och reparatörer tillsammans ansvarar för hyresgästers trivsel, trygghet och för att områdets fastigheter professionellt förvaltas och underhålls på ett långsiktigt och ekonomiskt hållbart sätt.

Teamen samverkar nära i fördelning av det dagliga arbetet. Samarbete sker även med avdelningens förvaltningsstöd, samt bolagets övriga avdelningar. Du och dina kollegors arbete utförs med fokus på att upprätthålla servicenivå och tillgänglighet med hög kvalité.

Några exempel på övergripande uppgifter:

• Avflyttningsbesiktningar
• Lägenhetsvisningar
• Kontakt med hyresgäster, hyresgästmöten
• Uppföljning av driftentreprenörer/entreprenörer
• Administration i form av fakturagranskning, kontering, debitering
• Ständigt förbättringsarbete och löpande effektivisering av våra dagliga processer

Din bakgrund – utbildning och tidigare erfarenhet
Vi söker dig med som lägst utbildning på gymnasienivå. Vi tror också att du har några års dokumenterad arbetslivserfarenhet. Din utbildning eller erfarenheter får gärna vara från fastighetsförvaltning eller hyresgästbemötande. Utbildning och praktisk erfarenhet av arbete med hyresjuridik är meriterande.

Du trivs med att arbeta serviceinriktat och har erfarenhet av att möta kunder, fysiska möten likväl som via telefon, e-post eller annan mediakommunikation. Arbetet innehåller administrativa moment, och därför söker vi dig som har kunskap och erfarenhet av administration och god datavana. Att du har arbetat i Vitec eller motsvarande verksamhetssystem är meriterande.

Du har goda språkkunskaper eftersom du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska, både i tal och i skrift. Bland våra hyresgäster och kunder talas all världens språk, att du själv behärskar att kommunicera på något ytterligare språk än svenska och engelska är därför meriterande.

I ditt arbete behöver du kunna förflytta dig med bil inom kommunens gränser, att ha B-körkort är därför ett krav. Alla Lulebo:s tjänstebilar är eldrivna med automatväxling.

Dina personliga egenskaper
Som bovärd är du en serviceminded och ansvarstagande representant för Lulebo och vår verksamhet. Du har en god administrativ förmåga, och du trivs med en kombination av internt administrativa arbetsuppgifter och extern kundkontakt.

Du har god social kompetens, ett förtroendeingivande sätt och är en problemlösare i dina kontakter med hyresgäster. Stora delar av dina arbetsuppgifter sker eller berör människors hem, det är av stor vikt att kunna arbeta professionellt med kundbemötandet.

Vi arbetar tillsammans för ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt och har en öppenhet inför förändringar. Stor vikt kommer att läggas vid ditt bidrag av personliga egenskaper och erfarenheter för att både du och teamet ska komplettera varandra, trivas och utvecklas tillsammans.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma.

Kontakt - ytterligare information

Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Lovisa Rosén, HR-strateg via telefon 070-5369542 samt via meddelandefunktionen i vårt rekryteringsverktyg. Du är också välkommen att kontakta rekryterande områdeschef:
Jonas.Seger@lulebo.se

Urval och intervjuer kan komma att inledas före ansökningstidens slut. Sista dag att ansöka är den 19 mars 2023. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsformuläret nedan.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lulebo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Postadress

Köpmangatan 27
LULEÅ, 97233

Liknande jobb


18 november 2024

JOBBSPÅR: Trädgårdsskötare

JOBBSPÅR: Trädgårdsskötare

15 november 2024

4 november 2024