OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven bovärd som vill vara med och förvalta fler förtroenden med oss i vårt växande fastighetsbestånd.
JOBBET OCH DIN PROFIL
En bovärd hos oss är en person som på ett ansvarsfullt och trevligt sätt ger hyresgäster den kommunikation, besiktning, information, enklare reparation, tillsyn, rondering och liknande som behövs i anslutning till bolagets fastigheter. Du har eget ansvar för en underhållsbudget och gör utifrån den bedömningar av behovet i de lägenheter du förfogar över. Du är en mycket central länk mellan företagets fastigheter och dess kunder!
Som bovärd får du möjlighet att arbeta relativt självständigt inom ett team bestående av en arbetsledare och tio bovärdar fördelade på fem områden. Detta ställer krav på din förmåga att ta eget ansvar och att engagerat driva ditt arbete men också på förmågan att samarbeta, vara lojal med teamets behov och att främja lagandan. Den här bovärdstjänsten är en ny tjänst vars syfte är att stötta de fem bovärdsenheterna i det dagliga arbetet. Vi tror att du ser hur du bidrar till avdelningens/företagets totala resultat – och att du dessutom tycker det är viktigt och kul att göra det! Du vill veta hur det går.
Du har en hög social framkomlighet och en känsla för service som säger dig att jobbet är klart när uppgiften är slutförd – och du tänker särskilt på hur hyresgästen uppfattar resultatet. Med en trygg och positiv attityd ger du information om stort och smått som rör bovärdens verksamhet, kommunicerar i olika frågor och ger klara besked.
Eftersom jobbet är varierande och till stor del styrt av kundbehovet ställer det krav på förmågan att snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter med bibehållen effektivitet och kvalitet i det du levererar.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast möjligt. Vi erbjuder månadslön enligt överenskommelse och villkor enligt kollektivavtal och förstår att det är viktiga faktorer när du funderar över vårt erbjudande. För oss är det dock minst lika viktigt att du känner dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och tycker det är trivsamt, kul och utvecklande att jobba med oss.
UTBILDNING OCH KVALIFIKATIONER
För att bli framgångsrik i tjänsten tror vi att du har:
- Avklarad gymnasieutbildning
- BB1 elbehörighet
- B-körkort
- Goda kunskaper inom Officepaketet
- God förmåga att planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
- God förmåga att kommunicera och inge förtroende
- God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska
- God förmåga att utföra enklare reparationsarbeten inom snickeri, vvs och el. Skulle du dessutom ha erfarenhet av att utföra lägenhetsbesiktningar är det starkt meriterande.
ANSÖKAN
Skicka din ansökan till alexandra.panovici@kalmarhem.se och ta med din meritförteckning och ett personligt brev.
Vi kommer att göra ett löpande urval så skicka din ansökan så snart du kan dock senast 2017-03-26. Välkommen att kontakta Ola Eliasson, arbetsledare för Boservice, på 0480-44 75 83 om du har några frågor eller funderingar. Och framför allt – välkommen med din ansökan!
Mer information om den kompetens, erfarenhet och personlighet vi tror behövs för att bli framgångsrik i tjänsten hittar du nedan under "arbetsuppgifter".
Kalmarhem AB är ett kommunägt bostadsbolag som bygger, förmedlar och förvaltar bostäder i Kalmar kommun. Totalt har vi ca 4 700 lägenheter varav ca 1 000 är studentlägenheter. Bolaget omsätter ca 300 Mkr och vi är ca 50 medarbetare på Kalmarhem. Kalmarhem är en central aktör i kommunens utveckling och ska leverera 75 nya lägenheter per år. Vi ska erbjuda människor som bor i eller vill flytta till Kalmar goda bostäder i bra miljöer och till rimliga kostnader. Kalmarhem har ett särskilt ansvar för att ordna bostäder till studerande, liksom andra grupper med särskilda behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Arbetsledare Ola Eliasson
0480447583
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480447513
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480-44 75 13