OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Generellt gäller att arbetet ska genomföras så att drift och underhåll av mark och byggnader är av
hög klass och att förvaltnings objekten ger ett representativt och trevligt intryck för såväl
hyresgäster som besökare. Förvaltnings objektens tekniska status bibehålls eller förbättras och att
underhålls- och driftkostnader optimeras.
Tjänsten avser fastighetsskötsel och kundtjänst av tilldelade fastigheter. Beståndet består av fem
fastigheter och omfattar 300 lägenheter, fördelat i två områden som ligger nära varandra.
Fastigheterna ligger i Kronogården i Trollhättan. En fastighet innefattar följande delar; tomt,
byggnad utvändigt, byggnad invändigt inkl. drift utrymmen och allmänna utrymmen.
Tanken är att bemanna områdena med två s.k. bovärd. Bovärdarna utgår från områdets
lokalkontor och har en hybrid roll som fastighetsskötare och kundtjänst.
Med vetskap om att fastigheterna byggdes på 1960-talet och ligger i ett socialt utsatt område, så
föreslår vi initialt ett tillsyns intervall om 1 gång per dag per arbetsvecka. Tid behöver finnas för att
plocka skräp i både utemiljön, trapphus, soprum och i tvättstugor. I rollen ingår även SBA-rondering,
dvs. säkerställa att brandskyddet upprätthålls. Skräp i utrymningsvägar ska hanteras omgående.
Bovärden är vårt ansikte utåt och därför ställs höga krav på social kompetens och bemötande.
Genom bra planering och noggrant utförd tillsyn och skötsel minskar behovet av avhjälpande
underhåll. Den övergripande planeringen sker genom ett skötsel schema, där varje åtgärd
dokumenteras enligt AFF med frekvens och utförandetid. Detta programmeras sedan in i vårt
ärendehanteringssystem och dyker sedan upp i våra fastighetsteknikers handdatorer i ett
förutbestämt intervall.
Bovärden ansvarar för det avhjälpande underhållet, dvs. hantering av felanmälningar, beställning av
mindre underhållsåtgärder och kvalitetssäkring.
• Tillsyn med avhjälpande underhåll såsom skräp plockning, en gång per dag av hela områdets
• utemiljö och trapphus. Tvättstugor och soprum ronderas minst två gånger i veckan.
• Avhjälpande underhåll, dvs. hantering av felanmälan, dagtid mellan kl. 07-16. Med
• avhjälpande underhåll avses enklare underhåll. Kvalificerat underhåll såsom el, ventilation
• handlas upp vid behov.
• Uthyrnings arbete, visning och deltagande vid kontraktsskrivning
• In- och avflyttnings besiktning
• Inköp av material och tjänster
• Upphandling och beställning av mindre underhållsåtgärder
• SBA-rondering, 1 gång per månad
• Mätaravläsning
Jourarbete (på kvällar och nätter mellan kl. 16-07 och helger) sköts av underleverantör
Din profil
• Att vara proaktiv, ta egna initiativ och känna ansvar mot kund och hyresgäster
• Att vara uppmärksam och lyhörd på de synpunkter och behov som kommer från hyresgäster,
• kunder och medarbetare
• Att vara serviceinriktad, social och trevlig. I alla lägen prioritera återkoppling, tillgänglighet,
• snabbhet och tydlighet mot kunder och medarbetare.
• Erfarenhet av fastighetsskötsel eller dylikt
• Kompetens att utföra enklare arbeten inom fastighetsunderhåll
Om verksamheten
Fiks Group AB erbjuder inhyrning av personal under korta eller längre perioder.
Fiks skall upplevas som en naturlig samarbetspartner i Mälardalen när behov av personal uppstår.
Genom en nära relation mellan företag och personal arbetar vi tillsammans för att nå våra uppsatta mål. Vi vill skapa nöjda kunder och nöjd personal.
Vi rekryterar kompetent personal, utvecklar och bemannar kundens verksamhet.
Vår snabbhet och kompetens är vår styrka och er möjlighet.
Fiks Group är ett auktoriserat bemanningsföretag i ALMEGA.
Vi har funnits sedan 1997 i Eskilstuna men finns nu i hela Mälardalen. Vi bemannar era behov.