OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ambitiös, prestigelös och service-minded ut i fingerspetsarna? Då är du kanske vår nya Branch Manager Assistant som kommer arbeta i ett nära samarbete med vår Branch Manager, där ditt huvudsakliga uppdrag är att ge stöd och support i vardagen. Rollen kräver service, struktur och administrativ förmåga och Academic Work som arbetsgivare präglas av ambitioner, utveckling och starka värderingar!
OM TJÄNSTEN
Som Branch Manager Assistant har du en bred och varierande roll med flera olika ansvarsområden. Du kommer tillhöra den lokala ledningsgruppen på kontoret Stockholm Väst och agerar som stöd till kontorschefen Kajsa Liffner
och ledningsgruppen i det dagliga arbetet. Du arbetar i en föränderlig miljö där din huvudsakliga uppgift är att underlätta för kontorschefen att bland annat planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. Du förväntas med andra ord avlasta i en mängd olika uppgifter i syfte att frigöra tid och möjliggöra att kontorschefen kan prioritera tillgänglighet och närvaro för kontorets ledningsgrupp, operativa medarbetare och Academic Works aktuella fokusområden.
Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra 16 kontor över hela Sverige.
Så här beskriver en av våra Branch Manager Assistants sin roll:
" Jag sökte rollen som Branch Manager Assistant då jag lockades av kombinationen av att arbeta i en bred roll i ett stort företag och i nära samarbete med min chef. Som Branch Manager Assistant är den ena dagen aldrig den andra lik och arbetsuppgifterna sträcker sig från planerade möten till ad hoc-uppgifter som behöver lösas samma dag. Jag har privilegiet att arbeta tillsammans med, och stötta upp kontorets ledningsgrupp samt övriga kollegor i en bred roll med kommunikation och planering i fokus. Mixen av dagliga uppgifter och samarbeten med olika typer av roller och människor på Academic Work har överträffat mina förväntningar och gör mitt jobb så himla roligt!"
ARBETSUPPGIFTER
* Vara en stöttande funktion gentemot Branch Manager och ledningsgrupp
* Svara på löpande frågor och lösa uppkomna problem som inkommer från medarbetare och kontorsledning
* Ta fram och sammanställa material och presentationer inför interna möten, till exempel Power Point-Presentationer
* Självständigt, eller i samarbete med kollegor, driva olika interna projekt
* Arbeta med fakturahantering – attestera fakturor, reseräkningar och dylikt
* Koordinera och boka olika aktiviteter som konferenser, utbildningar, möten och events
* Sammanställa rapporter och uppdatera rutiner, riktlinjer och dokument, samt ta mötesanteckningar
Tjänsten passar dig som trivs med arbetsuppgifter som varierar från högt till lågt, då rollen innebär att vara en viktig intern servicefunktion och vara behjälplig där behovet finns!
VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 1 års erfarenhet av en roll inom koordinering, administration och service
* Har en god administrativ vana samt goda kunskaper och tidigare erfarenhet av samtliga Office-program.
* Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift, då du kommer kommunicera samt skriva material på båda språken.
* Har B-körkort
Det är meriterande om du:
* Har en relevant eftergymnasial utbildning
* Har erfarenhet av analysarbete, driva projekt och göra presentationer
Vi ser att du känner igen dig i följande kompetenser:
* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Initiativtagande
* Samarbetsförmåga
* Flexibel
Vår kultur #weareacademicwork
* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
* Placering: Stockholm, Hagastaden
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.
* Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants
tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231