OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Branch Manager kliver du in en roll som innefattar ett stort ansvar i en hög förändringstakt, och som innebär att utveckla vår verksamhet och våra medarbetare. Rollen ger verkligen utrymme för att bidra till Academic Works utveckling och även din egna utveckling!
OM TJÄNSTEN
”Att arbeta i en organisation och tillsammans med kollegor som utstrålar ambition, vilja att utvecklas och skapa resultat samtidigt som vi trivs och skrattar tillsammans varje dag – Det är anledningen till att jag trivs som Branch Manager och även arbetar mitt åttonde år på Academic Work. I BM-rollen har jag möjlighet att arbeta nära både försäljning och leverans och tillsammans med den lokala ledningsgruppen har vi stort fokus på att utveckla och skapa tillväxt i regionen! Ingen dag är den andra lik och det är en blandning av långsiktig strategi, ledarskapsutveckling, budgetarbete i kombination med dagliga ärenden. Tillsammans med ett 50-tal kollegor på Örebro och Karlstad-kontoret får jag spela en viktig roll för att nå Academic Works mål, skapa engagemang och driva vår verksamhet till framgång varje dag.”
Såhär beskriver Hanna Bergström rollen som Branch Manager och varför hon trivs så bra i den. Nu söker vi efter vår nästa BM till ett vikariat i Örebro/Karlstad. Att ta sig an rollen som BM är ett ypperligt steg för att få utveckla sitt ledarskap och verkligen bidra till Academic Works utveckling.
Våra Branch Managers ansvarar för våra regionkontor, det innebär att leda kontoret för att nå högre mål och det gör vi genom att ha engagerade medarbetare, duktiga chefer och en stark kultur. Som BM har du därför ansvar för att sätta forecast, leda utvecklingen av kontoret och säkerställa uppföljning gentemot våra processmål och önskade positioner. Våra mål är engagerade medarbetare, de mest nöjda kunderna i branschen, ta marknadsandelar och öka vår vinst varje år. Vi strävar mot att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare, att vara varje kunds första handsval, vara marknadsledande inom vår bransch och att nå vårt tillväxtmål.
ARBETSUPPGIFTER
- Agera som ett föredöme både internt och externt utifrån våra värderingar. Du leder vår organisation, fattar beslut och implementerar förändringar med utgångspunkt i vår kultur och våra värderingar.
- Ytterst ansvarig för att kontoret når sina mål. Det innebär planering av forecast (budget), sätta fokusområden för att nå processmål samt uppföljning av respektive del.
- Säkerställa att kontoret har rätt headcount för att nå sina mål, i det innebär också att ansvara för att de lokala cheferna arbetar med estimering av headcount, replacement, succession och rekrytering av nya medarbetare.
- Personalansvar för den lokala ledningsgruppen och leda ledningsgruppsarbetet på lokal nivå. Det innebär också att leda varje enskild chef i ledningsgruppen och arbeta med dennes utvecklingsområden och styrkor, det vi kallar strength and needs
- Ansvar för att mottaga och kommunicera information, förändringar samt processutveckling för det lokala kontoret. Det innebär också att leda förändring och kommunicera vad som händer till kontoret på rätt sätt, vid rätt tidpunkt
- Ta en aktiv roll i BM gruppen och bidra med best practice, dela utmaningar och råd till dina kollegor i syfte att utveckla Academic Work.
VI SÖKER DIG SOM
… har följande kompetenser:
* Kommunikativ
* Resultatinriktad
* Samarbetsförmåga
* Personlig mognad
* Relationsskapande
Vad tar du med dig i rollen som Branch Manager?
* Har erfarenhet av att arbeta i bemanning och rekryteringsbranschen
* Har minst 2 års ledarerfarenhet, vilket kan vara från olika typer av chefspositioner, men där du har haft uttalat personalansvar för dina medarbetare
* Är van och trivs med att arbeta och prestera i en resultatorienterad organisation med högt engagemang, driv och utvecklingstakt
* Vill leda en organisation i en starkt kulturorienterad organisation med ambitiösa och engagerade medarbetare
* Har erfarenhet av att rekrytera personal
* Är en duktig kommunikatör på svenska och engelska med förmågan att kommunicera tydligt och samtidigt personligt
Det är meriterande om du…
* Har erfarenhet av att förbereda och hålla presentationer i olika forum
* Har haft resultatansvar i någon form sedan tidigare
ÖVRIG INFORMATION
* Start: September
* Omfattning: Heltid, vikariat på 1 år
* Placering: Örebro/Karlstad
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kultur #weareacademicwork
* Vår kultur & våra värderingar
* Jobba med HR & Rekrytering hos oss
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook
* LinkedIn @Academic
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231