OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Randstad en ny Affärsområdeschef till Eskilstuna. Internt hos oss på Randstad kallas dessa roller Branch Manager. En perfekt roll för dig som vill kombinera din tidigare ledarerfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen med ditt brinnande intresse för att göra affärer. Du kommer till ett team som är engagerat, energifullt, affärsmässigt och kompetent. Medarbetarna brinner för att utveckla kunder och konsulter till att nå sin fulla potential.
Har du engagemanget, kunskapen och drivkraften som krävs för att utveckla vår rekrytering- och bemanningsaffär för att både möta och överträffa morgondagens behov och förväntningar? Då är detta rollen för dig!
Aldrig förr har det hänt så mycket i omvärlden som nu. Konkurrensen om kompetensen och affärerna skärps, nya trender dyker ständigt upp och människors inställning till arbetets roll förändras. I denna föränderliga värld är vårt uppdrag som specialister och kompetensförsörjningspartners både svårare och viktigare än någonsin förr. Därför har vi ambitiösa mål och söker dig som vill ta vårt team och våra affärer i Eskilstuna till nya höjder! Detta genom att äga, växa och utveckla vår affär inom rekrytering och bemanning med ständigt fokus på kommersiell hållbarhet, kund- och kandidatupplevelse och tillväxt.
Du kommer rapportera till regional director Mitt och ingå i ledningsgruppen.
Omfattning och placering:
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Du kommer att utgå från kontoret i Eskilstuna.
Ansvarsområden
● Personalansvar: Leda och fördela arbetet för dina medarbetare liksom att coacha och utveckla dem i både affären och det egna arbetet. Du ansvarar också för aktiv personal- och successionsplanering i det egna teamet.
● Omsättnings och resultatansvar: Upprättande av affärsplan, budget och prognos liksom ansvar för uppföljning och utförande av dessa. Du mäts på resultat i förhållande till budget, NKI/NMI, kundbearbetning och produktutveckling.
● Kommersiellt ansvar: Skapa affärsaktiviteter genom bland annat kundkontakt och säljaktiviteter och ansvara för övergripande marknadsbearbetning och försäljningsplanering.
● Lednings- och utvecklingsansvar: Ingå i ledningsgruppsarbete och driva vår övergripande utveckling framåt tillsammans med kollegorna. Du ingår också i vårt koncerngemensamma rekryteringsråd och bidrar till ständig utveckling av rekryteringsaffären för att säkerställa att vi kan möta morgondagens behov.
Kvalifikationer
Kvalifikationer:
● Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en roll som säljande konsultchef/ affärschef eller säljare och dokumenterat goda resultat och gedigen kunskap om vår bransch och affär.
● Tidigare erfarenhet av att leda intern personal är mycket starkt meriterande.
● Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller personal & arbetsliv.
● Då vi är ett internationellt bolag med många kontaktytor behärskar du både engelska och svenska på hög nivå i tal och skrift.
● Körkort är ett krav då du resor förekommer i tjänsten.
Personliga egenskaper:
Vi värderar personliga egenskaper högt och söker dig som är:
● Kommersiellt orienterad: Vi söker dig som är affärsmässig och strategisk och som ser till hela verksamhetens bästa. Du trivs med att ha örat mot marken, bevaka marknaden och förutse trender och tendenser kopplat till rekryteringsaffären.
● Kvalitetsmedveten: Vi söker dig som ständigt strävar efter nöjda kunder, nöjda kandidater och nöjda medarbetare och som har fokus på hur vi kan förbättra affären utifrån det.
● Utåtriktad och målmedveten: Vi söker dig som drivs av att etablera nya kontakter och identifiera nya affärsmöjligheter i mötet med våra kunder. Vi ser att du både etablerar och ingår i externa nätverk och har ett brinnande intresse för att positionera oss och vår perm-affär på marknaden.
● En trygg ledare: Vi söker dig som både kan agera varmhjärtat och empatisk med bibehållen integritet. Du behöver kunna känna in gruppen och individen men samtidigt ha förmågan att vid behov fatta, och agera på, tuffa beslut.
● Analytiskt- & strategiskt lagd: Vi söker dig som har ett holistiskt perspektiv på affären och som hela tiden ser till affärens alla delar och aspekter när du fattar beslut. Du har ett strategiskt långsiktigt perspektiv, men också förmåga att bryta ner de långsiktiga målen till mätbara delmål för dig och dina medarbetare att agera på och mäta framgång igenom.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-09-18. Vänligen notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag.
För ytterligare information:
För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta Regional Director Orom Üney - orom.uney@randstad.se
För frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Talent Recruiter Andreas Berglund - andreas.x.berglund@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044