Branch Manager - Värnamo

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Distrikt Värnamo står inför en spännande framtid med utmaningen att bibehålla sin starka position i området och samtidigt arbeta för en fortsatt satsning på tillväxt med ökad effektivitet. Vi söker en utpräglad ledare som brinner för att göra affärer och som tillsammans med distriktets ledningsgrupp vill fortsätta utvecklingen av ett av Landdivisionens distrikt! Distrikt Värnamo har ca 130 medarbetare och omsätter årligen ca 650 miljoner kronor.

Arbetsuppgifter
Som chef för distriktet har du det totala ansvaret för distriktets integrerade inrikes- och utrikesverksamhet. Du har ett delegerat ansvar för att DB Schenkers affärsplan och övergripande målsättning bryts ner till konkreta handlingsplaner samt att dessa genomförs och följs upp. Här ingår verksamheterna trafik, försäljning, produktion och stab. Du ansvarar också för samarbetet med DB Schenkers transportörer.

Du har ett resultatansvar för din verksamhet samt personalansvar för distriktets medarbetare. Du har en egen ledningsgrupp på 6 personer samt att du ingår i ledningsgrupp för Branch Management, Land Transport.

Är du personen vi söker?

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från åkeri, transport, spedition eller logistikbranschen, med någon form av eftergymnasial utbildning/ högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av utrikestransporter. Du har mycket god affärsmässig förmåga samt flera års välmeriterad erfarenhet av ledarskap samt försäljning.

Du är van vid arbete i ledningsgrupp där du använder gruppens samlade kompetens för att utveckla personal och verksamhet. Du har god förhandlingsvana och uttrycker dig obehindrat på såväl engelska som svenska.

Som person har du ett målorienterat och strukturerat arbetssätt och en vilja att påverka såväl operativt som strategiskt. Du besitter en väl utvecklad kommunikativ och analytisk förmåga samt har lätt för att sätta dig i nya sammanhang.

Information och ansökan
Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta rekryterande chef Ann-Sofie Sandberg via Ann-Sofie.Sandberg@dbschenker.com

Ansök senast 30 september, urval sker dock löpande så återkom gärna med din ansökan så snart som möjligt.


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024