OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget.
Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Distrikt Växjö/Nybro står inför en spännande framtid med utmaningen att bibehålla sin starka position i området och samtidigt arbeta för en satsning på tillväxt med ökad effektivitet. Vi söker en utpräglad ledare som brinner för att göra affärer och som tillsammans med distriktets ledningsgrupp vill fortsätta utvecklingen av ett av landdivisionens distrikt. Distrikt Växjö/Nybro har cirka 70 medarbetare och omsätter cirka 500 miljoner kronor.
Som chef för distriktet har du det totala ansvaret för distriktets integrerade inrikes- och utrikesverksamhet. Du har ett delegerat ansvar för att DB Schenkers affärsplan och övergripande målsättning bryts ner till konkreta handlingsplaner samt att dessa genomförs och följs upp. Här ingår verksamheterna trafik, försäljning, produktion och stab. Du ansvarar också för samarbetet med DB Schenkers transportörer.
Du har resultatansvar för din verksamhet samt personalansvar för distriktets medarbetare. Du har en egen ledningsgrupp samt att du ingår i ledningsgruppen för Branch Management, Land Transport.
Vi söker dig som har flera års välmeriterad erfarenhet av ledarskap samt försäljning och har någon form av eftergymnasial utbildning/ högskoleutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet från åkeri, transport, spedition eller logistikbranschen.
Du har mycket god affärsmässig förmåga samt är van vid arbete i ledningsgrupp där du använder gruppens samlade kompetens för att utveckla medarbetare och verksamhet. Du har god förhandlingsvana och uttrycker dig obehindrat på såväl engelska som svenska.
Som person har du ett målorienterat och strukturerat arbetssätt och en vilja att påverka såväl operativt som strategiskt. Du besitter en väl utvecklad kommunikativ och analytisk förmåga samt har lätt för att sätta dig i nya sammanhang.
Information och ansökan
Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta rekryterande chef Ann-Sofie Sandberg via Ann-Sofie.Sandberg@dbschenker.com
Ansök senast 29 november, urval sker dock löpande så återkom gärna med din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!