OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Galatea är en av Skandinaviens ledande dryckesleverantörer. Vi reser världen runt för att hitta det bästa inom öl, vin och sprit, med och utan alkohol. Vi har över tusen artiklar, för tusen olika smaker, för både privatkonsumenter och restaurangkunder. Via dotterbolaget Sigtuna Brygghus utvecklar vi craft öl för egna varumärkena S:t Eriks och Sigtuna. Dotterbolaget KGA Logistik hanterar distributionen. Sammanlagt är vi omkring 100 anställda. Vi styrs av starka värderingar och en vision om hållbara affärer med omtanke om människor, djur och miljö.
Vi söker dig som har ett stort intresse för att bygga varumärken och som vill vidareutvecklas inom ett företag som har en ljus syn på framtiden!
Nu söker vi en ambassadör som skall vara ansiktet utåt för en av våra största huvudmän och samarbetspartners: Lagunitas. Kalifornienbryggeriet Lagunitas Brewing Company grundades 1993 av Tony Magee. Namnet kommer från orten där man startade verksamheten, men redan efter något år flyttade bryggeriet till större lokaler i närliggande Petaluma.
För varumärket Lagunitas har Galatea en dedikerad Brand Manager som ansvarar för kontakten gentemot huvudman. I rollen som ambassadör för varumärket arbetar du tillsammans med Brand Manager för att uppnå våra mål genom att stötta och bygga varumärket på den svenska marknaden. På marknadsavdelningen finns många kunniga kollegor och stödfunktioner som sköter försäljning i alla kanaler, löpande kontakt med Systembolaget och marknadsföring mot våra konsumenter.
I din roll som viktig representant för Galatea och Lagunitas kommer du arbeta heltid, kvälls- och helgarbete ingår. Du behöver tycka att det är stimulerande att ha ett aktivt arbete där ingen arbetsdag är den andra lik. I ditt uppdrag kommer du att ansvara för att bygga och underhålla relationer med befintliga och nya kunder, planera samt utföra aktiviteter och event för att bygga varumärket, delta på mässor, hålla i kund- och varumärkesaktiviteter såsom ölprovningar och sprida Lagunitas ölkultur. I ditt arbete ingår löpande administration och uppföljning av de olika delmomenten.
Du kommer ha kontinuerlig kontakt med kollegorna på Galateas marknads- och säljavdelning men främst kommer du jobba i nära kontakt med våra viktiga kunder, som är barer och restauranger i hela landet. I tjänsten ingår därmed resor runt om i hela Sverige, räkna med 5-7 övernattningar i månaden. För att kunna ta dig an rollen tror vi att du har minst 1-3 års arbetslivserfarenhet från öl-, bar- eller restaurangbranschen alternativt inom event och konsumentmarknadsföring. En god förståelse för kundernas verklighet kommer vara en avgörande faktor för att bygga relationer och lyckas i rollen.
Du erbjuds
Vi på Galatea samarbetar för att utveckla varandra och våra affärer. Hos oss erbjuds du…
• möjligheten att bli omgiven av landets vassaste kollegor och experter inom dryck. Det du inte kan innan du kommer till Galatea lär vi dig!
• en arbetsgivare där entreprenörsandan är stark och beslutsvägar oftast är korta.
• att få vara med på en resa där vi skall öka marknadsandelarna och varumärkeskännedomen för ett av världens ledande craftöls-varumärken: Lagunitas.
• att vara med och vidareutveckla Galateas varumärke och utmana de största aktörerna i branschen!
• att delta vid mässor och event samt att resa inom Sverige och Lagunitas.
• det som du i övrigt kan tänkas behöva, som en fast lön, en positiv chef och tjänstebil.
Din profil
Våra förväntningar på dig är att du…
• känner en trygghet i att ta egna beslut och testa nya vägar, samtidigt som du är en lagspelare.
• agerar ansvarsfullt och förstår innebörden av att vara representant för Galatea som bolag och Lagunitas som varumärke
• har en förmåga att prioritera i ditt arbete där planering och uppföljning är en viktig del.
• har körkort och tycker att det skulle vara roligt samt motiverande att åka ut och arbeta mot och nära våra kunder
• är kommunikativ och lyhörd inför kollegor samt kunder, vilket bidrar till att utveckla både befintliga och nya relationer.
• behärskar engelska och svenska i tal och skrift obehindrat.
• Goda kunskaper inom vardaglig-IT såsom office-paketet m.m.
Praktiskt om tjänsten, ansökan och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40h/vecka) och du kommer att spendera större delen av veckoarbetstiden utanför kontoret. Tillträde önskas under sensommaren eller tidig höst 2021 och vi tillämpar provanställning.
För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi använder system kopplade till vårt moderbolag, Martin & Servera, för hantering av ansökningar och tester i rekryteringsprocessen.
Ansök då senast den 6 augusti, vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tidigarelägga sista ansökningsdag.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Daniel Boltes, daniel@galatea.se eller HR-chef Chriss Österberg chriss.osterberg@galatea.se.
Vi ser fram emot din ansökan!