Brand Manager

Brand Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven Brand Manager till Atria Concept
Atria Concept är den affärsenhet inom Atria som ansvarar i huvudsak för ett av våra starkaste varumärken - Sibylla. Sibylla är ett välkänt svenskt varumärke och numera även en stark internationell aktör med över 8 000 försäljningsställen på 12 marknader runt om i världen. Med vårt unika koncept Sibylla Shop-in-Shop har vi utvecklat smarta tillagnings- och måltidslösningar för servicehandeln som nått stor internationell framgång.
Vi söker dig som vill utveckla framtidens on-the-go lösningar för Sibylla! Det krävs att du har ett starkt driv, känsla för mat och vad som säljer, älskar både smarta konceptlösningar och kommunikation. Stämmer det in på dig? Skicka in ansökan snarast – vi väntar på den.
Övergripande beskrivning av rollen;
Som Brand Manager driver du självständigt nya produkt- och konceptutvecklingsprojekt som säkerställer Atria Concepts erbjudande. Du har en central roll inom organisationen och är spindeln i nätet mellan projektets intressenter och matris-organisationens supportfunktioner. Du genomför omvärldsbevakningar samt kund- & konsumentundersökningar och är del i skapandet av marknadsmaterial.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du;
är en starkt engagerad och affärsorienterad person med ett genuint intresse för både mat och konsumentbeteenden.
strukturerat leder projekt och resultatinriktat omsätter strategi och planer till handling.
har en hög förmåga att driva på, arbeta lösningsorienterat, säkra god praxis och få viktiga intressenter med på resan.
besitter förmågan att utnyttja konsumentinsikter, hitta inspiration inom och utanför företaget för att omvandla insikter till affärsmöjligheter.

Din profil och erfarenhet;
Akademisk examen, gärna civilekonom med inriktning mot marknadsföring eller liknande.
3-5 års erfarenhet av innovationsarbete i en likvärdig roll inom livsmedelsbranschen.
Erfarenhet av portföljarbete som spänner över flera kategorier under samma varumärke.
Kommunikativt erfaren av B2B marknadsföring och varumärkesarbete.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Arbete in en internationell miljö är till en fördel


Hos Atria har du möjligheten till en spännande karriär och vi erbjuder omväxlande och stimulerande arbete i ett expanderande företag med högt tempo och korta beslutsvägar. Den internationella fastfood marknaden är under ständig utveckling där Atria Concept har en stark position, ett välkänt varumärke och ett flexibelt koncept. Du kommer att tillhöra marknadsavdelningen, vara placerad i Sundbyberg och rapportera till Marketing & Concept Manager.
Ansök mellan 22 december 2021 och 16 januari 2022 kl. 23:59 (Europe/Stockholm)
Typ av anställning: Tillsvidare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atria Sverige AB SÖLVESBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Postadress

Furumovägen 110
SÖLVESBORG, 29476

Liknande jobb


Digital Product Leader

28 november 2024

28 november 2024

Scrum Master

28 november 2024