Brand Manager till Conaxess Trade Sweden AB

Arbetsbeskrivning

.

Vi älskar varumärken!

Vill du bli en del av ett engagerat företag vars yttersta mål är att skapa värde för både varumärkesägare, kunder och konsumenter?
Conaxess Trade är 150 medarbetare, 35 st på våra kontor i Sundbyberg och Malmö och resten ute på fältet, som varje dag arbetar för att driva försäljning för våra fantastiska varumärken. Vi skall vara det ledande sälj-, marknadsförings- och distributörsbolaget för varumärkesleverantörer som vill utveckla sin marknadsposition. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, sportfackhandel, fackhandel och foodservice. En dag på jobbet innebär hög energi, en kul stämning och korta beslutsvägar. Conaxess-gruppen ägs av Aurelius Invest, ett börsnoterat bolag med säte i München, Tyskland. Läs mer om företaget på http://conaxesstrade.com

Vi söker nu en Brand Manager med placering i Stockholm. Som Brand Manager på Conaxess Trade är du ansvarig för det dagliga samarbetet med våra varumärkesägare. Du kommer att arbeta med att driva försäljning och lönsamhet för välkända, etablerade varumärken, såväl som att driva etablering av nya varumärken på marknaden, från business case till tillgänglighet i butik.
 
Det här är en fantastisk möjlighet för dig som älskar detaljhandel och vill vara med under en tillväxtfas hos ett ledande sälj- och distributionsbolag. Vi erbjuder en modern arbetsplats i nya lokaler i Sundbyberg med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Som anställd hos oss har du möjlighet att varva arbete från hemmet med arbete på kontor. För rätt kandidat erbjuder vi även goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom Sälj, Marknad & Ledarskap.
 
 
Exempel på ansvarsområden/arbetsuppgifter:

* Vara daglig kontakt för varumärkesägaren
* Skapa årliga budget, aktivitets- och marknadsplaner i samråd med varumärkesägare, key account manager och säljkårschefer innehållandes tex nyhetslanseringar, kampanjer, säljkårsaktiviteter och kategoriprojekt
* Planera, genomföra och följa upp överenskommen budget, aktivitets- och marknadsplan
* Utveckla och ta fram POS material i samarbete med byrå och tryckerier
* Planera säljcykler inklusive säljmål, KPI:er och säljdrivande verktyg
* Projektleda events och övriga aktiviteter
* Följa och analysera nyckeltal för att identifiera, planera och utföra nya tillväxtinitiativ
* Hålla informerande och inspirerande presentationer vid säljkonferenser 
* Sälj- och marknadsrelaterad administration
* Insamlande av produktinformation inför lansering



Vi söker dig som har följande kompetenser/förmågor

* Känner stort ansvar för ditt arbete och trivs i en dynamisk och snabbrörlig organisation
* Är disciplinerad, driven och självgående, tar ett naturligt ägarskap över ditt ansvarsområde
* Analytisk förmåga - du kan arbeta med stora mängder data, skapa rapporter och identifiera insikter som leder till konkreta planer
* Problemlösare av rang som tänker utanför befintligt ramverk för att hitta nya bättre lösningar och arbetssätt
* Kommersiell förmåga - du ser alltid till affären, har en naturlig fingertoppskänsla för detaljhandel och hittar nya sätt att skapa lönsam tillväxt
* Är en lagspelare, dvs når framgång tillsammans med andra snarare än självständigt
* Vill växa tillsammans med dina kollegor och din arbetsgivare
* Har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter framför problem


Kvalifikationer för rollen
* En liknande tjänst inom FMCG mot dagligvaruhandeln, servicehandel eller apotek. Du kan tex ha arbetat som brand manager, trade marketing manager, account manager, produktchef eller i annan kommersiell roll
* Självständig användare av Officepaketet, framför allt Powerpoint, Excel och Outlook samt Teams
* Eftergymnasial utbildning inom Ekonomi, Försäljning, Marknadsföring eller liknande


Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i ett expansivt företag i ständig utveckling! Conaxess har en stark och varm företagskultur och präglas av hög energi, tillväxt och korta beslutsvägar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på vårt nya kontor i Stockholm.

Ansökan och Upplysningar 
Frågor kring tjänsten besvaras av Head Of Marketing, Lisa Titusson, 073- 663 38 20, lisa.titusson@conaxesstrade.com
Välkommen med din ansökan med CV. Urval sker löpande, så skicka gärna din ansökan så fort som möjligt. 
Notera att vi inte tar emot ansökningar via vanlig post och att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Olsson
0733-439743
Field Sales Manager Mikael Igestrand
0730-774072
Personaladministratör Linda Nihlen
0733 439 723

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Movement Sales Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 27 april 2022

Postadress

Flygledargatan 5b
Malmö, 21239

Liknande jobb


25 december 2024

Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024