Brand Manager till Henkel

Brand Manager till Henkel

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Brand Manager till vår kund Henkel. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start 1 februari 2021 och som löper fram till 31 augusti 2021 med chans till förlängning.
Du kommer att driva och utveckla produktsortimentet för dina varumärken. Ditt ansvar kommer ligga på produktutveckling, budget- och strategiarbete samt implementation av marknadsaktiviteter och kampanjer. För att trivas i den här tjänsten ser vi att du är en riktig do:er och trivs att arbeta i ett högt tempo med ambitiösa kollegor! Kontoret är beläget i Frösunda Vik.

Varmt välkommen med din ansökan!




Om tjänsten
I rollen som Brand Manager kommer du att ansvara för både produktportfölj och marknadsföring av utvalda varumärken. Du arbetar med produkt- och kategoriupplevelsen och hanterar uppfattning och verklighet för dina varumärken. Vidare formar och implementerar du varumärkesstrategier genom vårt tydliga syfte, åtaganden, varumärkesvision, strategi och planer. Du kommer att arbeta med både Affärsplanering, analys, kommunikation och rapportering och uppföljning.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Brand Manager kommer du bland annat att ansvara för följande:

• Sätta varumärkes- och kommunikationsstrategin för dina varumärken som ska fungera över flera nordiska marknader
• Skapa en stark produktportfölj där du arbetar med produktutveckling och lansering av nya produkter
• Budgetansvar och ägandeskap tillsammans med sälj för varumärkets tillväxtmål
• Övervakning av varumärken och kategorier samt utvärdering av viktiga marknadsföringsaktiviteter
• Hantering av budget för marknadsförings-, media- och konsumentundersökningar för varumärken & kategorier
• Presentation av varumärkesaktiviteter och NPI hos kunder
• Kontinuerlig varumärkes- och marknadsanalys, konkurrensbevakning, utvärdering och uppföljning
• Utveckling och implementering av varumärkeskommunikationsstrategi och medieplaner
• Planering, utveckling och genomförande den nordiska kommunikationsstrategin och samordning av lokala planer




Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har en Magisterexamen i marknadsföring, ekonomi eller liknande. Du har 3-5 års erfarenhet av lokal / regional varumärkesledning, företrädesvis inom FMCG. Vidare har du en gedigen erfarenhet av årliga varumärkesrevisioner och planer, NPD-förvaltning och budgetansvar, planering och genomförande av marknadsföringsaktiviteter etc. Du har också framgångsrik erfarenhet av att leda internationella marknadsföringsprojekt. Du har mycket goda kunskaper i MS Office, främst Excel och PowerPoint, Google Analytics. Vidare ser vi det meriterande med erfarenhet av databaser och affärssystem. Du har en god kommunikationsförmåga samt behärskar både svenska och engelska i såväl i tal som i skrift. Finska är meriterande.

Som person är du strukturerad, självgående, positiv och relationsskapande. Du är en driven lagspelare som engagerar och inspirerar andra och du tar gärna ett övergripande ansvar och får med dig dina kollegor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2020
  • Ansök senast: 18 januari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

19 november 2024

18 november 2024