Brand Manager till kund inom matvarubranschen

Brand Manager till kund inom matvarubranschen

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare jobbat inom marknadsföring och vill ta nästa steget i din karriär? Har du dessutom en kreativ ådra och vill vara med och påverka utvecklingen av växtbaserad mat? Då ska du verkligen se hit. Vi söker nu efter en Brand Manager som vill vara med och marknadsföra produkter i ett ny uppstartat företag.

Vår kund är i sin startup fas och söker därmed efter någon som är självgående, kan bidra med kunskap och idéer och har ett intresse för växtbaserad mat. Organisationen i fråga vill utveckla god och näringsrik mat utan att några djur kommer till skada och med hänsyn till jordens resurser.
Här kommer du ges möjligheten att jobba med kollegor som jobbar med marknadsföring, innovation och forskning och utveckling i en grupp som tillsammans vill vara med och förändra världen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Implementera marknadsföringsplaner för flera kanaler och utveckla dessa. Du kommer jobba med branding och kommunikation genom bland annat PR, reklam och sociala medier
• Arbeta med globala märken och ansvara för att marknadsföra lanseringen av nya produkter i Norden
• Jobba med sälj teamen för att säkerställa att varumärket, dess sortiment och marknadsföring är optimerade
• Representera varumärket i kundmöten
• Bygga starka relationer i hela organisationen med fokus på det globala varumärkesteamet och det nordiska säljteamet


Vem är du?
• Ungefär 3-4 års erfarenhet av en liknande roll inom marknadsföring
• Erfarenhet av FMCG, gärna inom något matvarumärke
• Stark kommunikatör som kan interagera med interna och externa aktörer
• En lagspelare som kan stötta kollegor vid behov
• Goda kunskaper i Office paketet

Personliga egenskaper:
• Ett intresse för växtbaserad mat
• Serviceminded
• Självsäker och självgående då rollen kommer innebära en hel del självständigt arbete
• God förmåga inom digital och social marknadsföring
• En kreativ tänkare med en bredd av kunskap och idéer
• Detaljorienterad


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information:
Tjänsten är heltid med start omgående och förväntas pågå i 6 månader framåt. Arbetet kommer främst ske på plats på kontoret beläget centralt i Stockholms innerstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 26 oktober 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024