OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med i processen att utveckla nya och befintliga varumärken inom skönhetsbranschen? Är du en person som har lätt för att driva projekt och gillar att ta ägandeskap för processer? Då är denna roll som Brand Manager helt rätt för dig! Vi söker dig som vill göra avtryck och vara med på en spännande resa med att utveckla Maria Nilas varumärken!
Om Maria Nila
Med svensk produktutveckling och produktion av exklusiva veganska hårvårdsprodukter är Maria Nila unika på hårvårdsmarknaden, och ett av de snabbast växande varumärkena inom vegansk hårvård. Med snabb tillväxt följer högt tempo och arbetsplatsen präglas av stort engagemang och god gemenskap.
Maria Nila fortsätter att utveckla nya varumärken och söker därför en Brand Manager med ansvar för projektledning och vidareutveckling av nya varumärken på Maria Nila.
Din roll som Brand Manager
I rollen som Brand Manager på Maria Nila ansvarar du för att driva och utveckla varumärkesstrategi inom Maria Nila-koncernen tillsammans med bland annat Creative Director och designer. Du agerar kravställare och ansvarar för att projektleda, planera och koordinera arbetet inom produktutveckling och produktuppdateringar. En stor del av rollen består av att driva och komma med förslag till skapandet av materialet och designen för produkten och portföljen och stödja implementation med koncernens marknadsavdelningar. I rollen innebär det att:
Ta ett ägandeskap för och ansvara för varumärkesstrategin internt mot organisationen
Arbeta kontinuerligt med att utveckla brandet framåt tillsammans med teamet
Vara upplyst och följa trender på marknaden
Hantera marknadsplaner, kampanjer samt olika former av kanaler och medieval
Planera och koordinera arbetet av uppdateringar i befintligt sortiment, exempelvis förändringar av design, recept eller förpackning
Vara ansvarig för kommunikation och presentation av brand och portfölj vid lanseringar
Planera och projektleda arbetet av produktlanseringar, från utvecklingsstadiet till färdig produkt
För att lyckas i rollen som Brand Manager
Du har runt 3 års erfarenhet inom marknadsföring och projektledning
Erfarenhet av arbete med kampanjer och att bygga/utveckla varumärken
Eftergymnasial utbildning inom relevant område så som marknadsföring, ekonomi, management, projektledning
Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Meriterande om du har erfarenhet av produkt och varumärkesutveckling eller branscherfarenhet
Därefter för att lyckas i rollen ser vi att du är driven, engagerad, strukturerad och har ett sinne för de kreativa. Det krävs även god kommunikation och samarbetsförmåga, men att man samtidigt ser sig arbeta självständigt och lösningsorienterat. Som person tycker du om utveckling och förändringsarbete och ser det som något positivt!
Vad Maria Nila erbjuder dig
I rollen ges möjlighet att få vara del av en koncern med stark tillväxt där du får chans att sätta din prägel på hur varumärkesstrategin utvecklas framåt. Du kommer komma in i en spännande fas med möjlighet att utveckla din egen kompetens men även hur organisationen presterar framåt. Du får vara del av en organisation som tillverkar veganska och hållbara produkter och som tar ett stort socialt ansvar. Utöver det får du sitta i trevliga, ljusa lokaler som bland annat fungerar som en inspirationspunkt för vidare utveckling av produkten.
Övrigt
Start: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Låter rollen som Brand Manager till Maria Nila intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!