OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till ett inspirerande livsstilshotell med en atmosfär som främjar gemenskap, kreativitet, nyfikenhet och upptäckarglädje!
Downtown Camper by Scandic är ett modernt livsstilshotell, ett ”basecamp” mitt i Stockholm, och den perfekta basen för nya upptäcktsfärder i staden. Här uppstår spännande möten mellan natur och storstad, och nya vänskapsband knyts mellan stockholmare och inresande. För oss handlar ”lyx” aldrig om yta, utan om generositet och samvaro, inspiration och nya upplevelser. Hotellet är en social mötesplats för alla – här uppmuntrar vi till nyfikenhet och aktivitet genom ett unikt erbjudande av dagliga aktiviteter, vår helt unika Stockholmsguide ”Downtown Hotspots”, samt genom uthyrning av skateboards, kajaker och cyklar.
Som Brand & Marketing Manager (”BMM”) är man ansvarig för att vårda och utveckla hotellets unika identitet och varumärke. Rollen är bred, och i arbetet ingår både strategiskt varumärkesarbete med budgetansvar, och taktisk implementering.
BMM är ansvarig för att identifiera och hitta rätt strategiska samarbetspartners. I samråd med interna och externa nyckelpersoner, initierar BMM relevanta aktiveringar och event. Som BMM behöver man brinna för miljö och hållbarhet.
Som BMM är man ansvarig för PR-arbetet och man bokar in, förbereder, samt är kontaktperson för besökande journalister, media och influencers. BMM bör ha dokumenterad erfarenhet av ”influencer marketing”.
BMM är ytterst ansvarig för Downtown Campers sociala medier.
BMM är ansvarig för utgivning av hotellets tidning, som kommer ut 4 gånger / år. Det är BMM som skapar innehåll, bilder och korrdinerar arbetet för hela tidningen. BMM behöver därför ha en hög ambitionsnivå och mycket goda skrivkunskaper i både svenska och engelska.
Som BMM är man ytterst ansvarig för hotellets tonalitet i all kommunikation och storytelling är otroligt viktig. I publika kanaler kommunicerar vi alltid på engelska.
Kompetenser
- En diplomatisk lagspelare som inspirerar och hjälper sina kollegor.
- Socialt kompetent med ett brett kontaktnät inom outdoor, lifestyle och media.
- Magiskt duktig på att skriva korrekta, lekfulla och inspirerande texter med ”wow”-faktor. All extern kommunikation sker på engelska.
- Ett fantastiskt öga och känsla för text, färg, form och bilder.
- Flerårig erfarenhet av Adobe Creative Suite - InDesign och Photoshop (gärna även Illustrator).
- Ett starkt och tryggt ledarskap ( Inspire/ Collaborate/ Build Trust/ Empower).
- Kreativ och nytänkande – tar ständigt initiativ till nya projekt och möjligheter.
- Driven - en stark förmåga att självständigt driva projekt från idé till genomförande.
Dokumenterad bakgrund
- Relevant utbildning inom marknad och PR: t ex universitet, IHR, Berghs eller Hyper Island.
- Liknande erfarenhet från annat fristående hotell.
- Erfarenhet av att jobba med livsstilsvarumärken inom premiumsegmentet, gärna internationellt.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift).
- Erfarenhet av att skriva varumärkesbyggande och redaktionella längre texter.
- Projektledning och produktion av bild, även rörlig.
- Strategiskt god förståelse för arbete med webbplatser.
Det här är en tillsvidareanställning på heltid. En fantastiskt rolig och utmanande roll som det finns alla möjligheter att växa i.
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD