Brand & Portfolio Manager

Arbetsbeskrivning

Är din passion också att göra positiv skillnad inom livsmedel? Bli en del av Cerealia, där vi tillsammans förenar ett starkt affärsfokus med ett brinnande intresse för människor i syfte att uppnå vår vision; att bli Nordens ledande livsmedelsföretag. Nu söker vi flera Brand and Portfolio Managers till vår marknadsavdelning i Stockholm.

Vi letar efter flera Brand & Portfolio Managers till Lantmännen Cerealia, som kommer att ansvara för antingen kategori Pasta, Green Eating eller Baking&Pancakes. Du kommer att ingå i en stor marknadsavdelning med glada, engagerade och kompetenta kollegor.

I rollen ansvarar du för såväl varumärke, kommunikation som portfolio, och får dessutom möjligheten att jobba nordiskt och tvärs kanalerna B2C, Foodservice och B2B. Hos oss har du en unik möjlighet att påverka vad som sätts i jord och hamnar på konsumentens bord!

Tjänsterna avser föräldrarvikariat på ca 12 månader from 1/2-2021.

Det här kommer du att göra

Rollen som Brand & Portfolio Manager är en nyckelroll för Lantmännen Cerealia där man ansvarar för både produktportfölj och marknadsföring av våra välkända varumärken såsom Kungsörnen, Regal, NordMills, AMO, Kornkammeret, Sopps och GoGreen. Stor vikt läggs på marknads-, försäljnings- och lönsamhetsanalys samt ett tätt tvärfunktionellt samarbete för att optimera vårt erbjudande på den nordiska marknaden.

Vidare kommer du att bidra i arbetet med att formulera samt implementera våra nordiska kategoristrategier för respektive kanal, ansvara för framtagandet av en portföljstrategi väl förankrad i kund- och konsumentbehov, kontinuerligt identifiera och jobba med portföljoptimering samt leda arbetet med varumärkespositionering. Tillsammans med våra byråer ansvarar du för att ta fram stark, effektiv kommunikation och mediaplaner. Du kommer även att implementera designjusteringar och i tätt samarbete med Innovationsavdelningen driva lanseringsprojekt för nya produkter.

Dina primära kontaktytor internt kommer att inkludera produktutveckling, lokala trade marketing, sälj, inköp, kvalitét samt produktion - och givetvis den egna marknadsorganisationen. Rollen tillhör Marknad- & Innovationsteamet på Cerealia och rapporterar till Marketing&Portfolio Lead. Kategorierna som man kommer att jobba med är antingen Pasta, Green Eating eller Baking, alla tre är föräldravikariat.

Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

- Erfarenhet från en liknande roll från ett företag inom FMCG, gärna inom livsmedelsbranschen
- Arbetat i internationella miljöer tidigare
- Projektledarerfarenhet, då du kommer att hantera flera olika projekt parallellt
- Universitetsutbildning inom relevant område
- Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, ett extra nordiskt språk är meriterande
- Goda kunskaper i excel och Nielsen är meriterande

Du är:

- Strukturerad och lösningsorientarad, där du hela tiden ser till att driva projekt framåt och levererar i tid
- Analytisk, då du kommer att jobba mycket med dataanalyser
- Relationsbyggande och vågar söka dig ut i organisationen, även i komplexa miljöer för att hitta din väg framåt

Du delar våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig

Lantmännen är en stor internationell koncern och vi har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!

Låter detta intressant?

Vi hoppas det! Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så vänta inte för länge!

Vi ser framemot din ansökan!

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

Lantmännen Cerealia är en del av Lantmännens livsmedelsdivision. Vi utvecklar, tillverkar och saluför ett brett sortiment av nyttiga och hälsosamma livsmedel med basen i lokalt odlat spannmål. Vår kärnverksamhet är spannmålsbaserade produkter, inklusive mjöl, müsli, knäckebröd, pasta och pannkakor, men vi tillhandahåller även färdigrätter, vegetariska livsmedel och drycker, och mycket mer. Kungsörnen, AXA, START, FINN CRISP, Amo, Regal, Gooh och GoGreen är exempel på våra varumärken, som har ett gemensamt mål; att göra positiv skillnad inom livsmedel!
Läs mer på www.lantmannencerealia.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Johan Queckfeldt
+46 010 556 30 12, +46 070 333 55 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmännen Cerealia
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Postadress

Snickarvägen 9
Järna, 15381

Liknande jobb


22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024