Brandkåren Attunda söker kvalitetssamordnare!

Brandkåren Attunda söker kvalitetssamordnare!

Arbetsbeskrivning

Älskar du system och processer? Är du strukturerad, med sinne för både helhet och detaljer, med en obändig vilja att förbättra och underlätta – ja, då kan du vara Brandkåren Attundas nästa kvalitetssamordnare!


Vi söker dig med förmågan att förstå en komplex organisation. Du kommer att vara spindeln i ett stort och välbyggt nät, och den som oljar alla kugghjul inom vår myndighet. Du kommer att vara både motor och mentor när det handlar om att hantera, utveckla och förbättra våra processer och flöden – och vi ser framför oss en person som med nit och gott humör outtröttligt kvalitetsgranskar allt vi gör.


Eftersom du kommer att ha insyn i nästan hela vår verksamhet och tillgång till samtliga system, ser vi att du är en person med stark integritet. Dessutom har du skinn på näsan där du inte drar dig för att våga ompröva arbetssätt och metoder genom att du lägger fram nya förslag på hur vi kan bli ännu bättre!


I din roll är det viktigt med ett öga för detaljer då du många gånger står för en slutgiltig kvalitetskontroll innan beslut kan fattas om viktiga dokument och handlingar. Du har en väl etablerad datorvana och du är välbevandrad i Microsoft-365 miljön där i synnerhet program som Excel och Sharepoint utgör ett viktigt inslag i din arbetsvardag.


I tjänsten ingår löpande kontakter med flera av myndighetens centrala funktioner för uppföljning (ekonomi, HR/Lön och i förekommande fall Förbundsledningen).


Du ingår i den administrativa avdelningen där du tillsammans med en miljö- och kvalitetssamordnare driver våra kvalitetsprocesser framåt. Som medarbetare på den administrativa avdelningen ingår det att emellanåt lösa andra uppgifter utanför den direkta befattningsbeskrivningen utifrån avdelningschefens inriktningar, t.ex. deltagande i övningar, arkiv och registratur samt annat kontorsadministrativt arbete.


Dina arbetsuppgifter:
Tolka och omsätta centrala styrningar och direktiv inom kvalitet och verksamhetssäkerhet
Säkerställa kvalitetsdata i våra verksamhetsledningssystem
Sammanställa, analysera, aggregera och rapportera kvalitetsdata och avvikelser
Planera och genomföra kvalitetsrevisioner
Implementering av nya lagar/kvalitetsmodeller/ISO/dokumentstyrning
Stödja chefer med uppföljning och åtgärder efter interna/externa kvalitetsrevisioner
Stödja chefer i kvalitetsarbete och rapportering
Ansvara för systematisk hantering av avvikelser
Stödja förbundsledningen vid planering och genomförande av ledningens granskning/ledningens genomgång
Stödja processledare/områdesansvariga vid nulägesanalyser och processbeskrivning
Genomföra utbildningar inom kvalitetsområdet



Krav:
Relevant eftergymnasial utbildning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
B-körkort
Erfarenhet av kvalitetsarbete eller liknande arbete
God systemvana och grundläggande teknisk kompetens
En mycket god förmåga att hantera Officeprogram (Word, Excel, Powerpoint)
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

Meriterande:
Erfarenhet av system- och kvalitetsledning i ett Sharepoint baserat ledningssystem
Erfarenhet av arbete med analysverktyget Power BI
God kännedom om ISO där du med fördel arbetat med certifiering och uppföljning enligt ISO-standard 9001 eller annat kvalitetsledningssystem som vi bedömer som likvärdigt.
Erfarenhet av arbete med registratur och arkivering samt förvaltning av diarie- och ärendehanteringssystem
Erfarenhet av arbete som dataskyddsombud
Erfarenhet av arbete med förvaltning i offentlig verksamhet



Personliga egenskaper:
Vi tror att du är en naturligt nyfiken och frågvis person, som också arbetar självständigt och med handlingskraft driver de egna processerna obehindrat. Du är väl bevandrad inom kvalitetsområdet och kan definiera vad som är viktigt för verksamheten och samtidigt säkerställa att framdrivning och rapportering sker korrekt och i tid. Du har en utvecklad analytisk förmåga, är noggrann, kommunikativ och fungerar väl i samarbetet med andra.


Förutom de önskemål vi har ovan för vår nya kvalitetssamordnare vill vi också berätta vad vi kan erbjuda!
Först och främst får du drygt 250 nya kollegor som alla arbetar för visionen om ett olycksfritt samhälle, som värnar om såväl medborgarnas trygghet och säkerhet som om varandra. Vi arbetar i attraktiva lokaler som du kommer och går i med den flexibilitet som jobbet innebär. Tekniska lösningar som underlättar finns det gott om, samt träningsmöjligheter på varje brandstation. Du kommer att vara en person med många träffpunkter i hela organisationen, så vi hoppas du gillar det sociala som kommer med tjänsten.


Låter detta bra? Då återstår bara att skicka in din ansökan!


I vår rekryteringsprocess använder vi oss av personlighets- och kapacitetstest för att få en bättre bild av din potential och lämplighet för tjänsten. Dessa test är vetenskapligt framtagna och syftar till att mäta olika aspekter av din personlighet, begåvning, motivation och kritiskt tänkande. Testen är inte avgörande för din ansökan, men de ger oss värdefull information som kompletterar din arbetsintervju och ditt CV. Du kommer att få mer information om testen om du går vidare i rekryteringsprocessen.


Vi ser fram emot din ansökan senast den 9 februari.


Om du har frågor eller funderingar?


För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta:


Paulina Karlsson, HR-ansvarig, 08-594 69760, paulina.karlsson@brandkaren-attunda.se
Fackliga representanter nås via vår växel, 08 594 696 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOLLENTUNA BRANDSTATION SOLLENTUNA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2024
  • Ansök senast: 9 februari 2024

Postadress

Hammarbacken 20
SOLLENTUNA, 19149

Liknande jobb


22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024