OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknik- och fastighetsförvaltningen förvaltar kommunens fastigheter. Vi har hand om kommunens egen lokalförsörjning med tillhörande nybyggnads-, ombyggnads- och städverksamhet. Vi ansvarar för förvärv och försäljningar av fastigheter, markfrågor, skötsel av kommunägda skogar, jordbruksmark och vatten, naturvård och naturanknutet friluftsliv. Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens gator och vägar, gång- och cykelvägar, parker, lekplatser, allmänna platser samt trafik- och parkeringsfrågor. Vi producerar och levererar dricksvatten, avleder dagvatten, renar spillvatten och ansvarar för byggande, drift och underhåll av de anläggningar och det ledningsnät som ingår i VA-systemet. Driftenhet byggnader sköter drift och underhåll av kommunens byggnader och anläggningar. Vi verkar för att våra hyresgästers behov vad gäller inomhusklimat tillgodoses och att fastighetens tekniska utrustning fungerar. Enheten består av 19 medarbetare med olika teknisk kompetens. Karlstads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Drift och underhåll av befintliga brandlarmsanläggningar samt medverka vid revisionsbesiktningar och vid upphandling av nya anläggningar. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som har en teknisk utbildning samt några års erfarenhet av installation eller service av brandlarm.Du ska vara väl förtrogen med regelverket SBF 110:6. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet/kunskap om offentlig upphandling. Körkort B erfordras.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Pettersson
054-540 12 30
Enhetschef Ekonomi- och verksamhetsstyrning Birgitta Jansson
Tel: 054-540 12 13
Näringslivsdirektör Ulf Johansson
054-5401025
Rekryteringskonsult Ulrika Falk
0739 888883
Tillväxtdirektör Ulf Johansson
054-5400000