Brandväggstekniker med erfarenhet av komplexa nätverksmiljöer med brandv...

Brandväggstekniker med erfarenhet av komplexa nätverksmiljöer med brandv...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 16 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Som Brandväggstekniker har man en viktig och central roll i arbetet med att säkerställa driften och utvecklingen av kundens interna och externa datakommunikationssystem vilket innefattar brandväggar, routrar och switchar samt nätverksnära tjänster. Arbetet sker i en samhällskritisk verksamhet, i en IT-miljö som måste fungera dygnet runt och där kraven på tillgänglighet är hög och likaså är förändringstakten.

Arbetsuppgifter:

- Du arbetar med drift av brandväggsmiljö, lastbalanserare, mailgateways samt drift av vår IPAM och DNS.
- Löpande dokumentation
- Utveckling och förändring av befintlig miljö
- Deltagande i projekt


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskole/universitetsutbildning 120p/180hp inom Datateknik alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet
- Certifieringar i enlighet med CCSA och CCSE (Checkpoint)
- Minst 10 års erfarenhet av att arbeta i komplexa nätverksmiljöer med brandväggar
- Minst 10 års erfarenhet av att arbeta med IT-säkerhet i nätverk
- Certifieringar i enlighet med CCSA och CCSE (Checkpoint)
- Grundläggande kunskaper av Unix/Linux
- Talar samt förstår svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Kunskaper om lastbalanserare och mailgateways
- Kunskaper om IPAM och DNS
- Certifiering CCSI


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024