OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Är du en erfaren controller som vill utvecklas tillsammans med Bravida? Vill du vara en viktig del av en tillväxtresa och driva utveckling av ditt område? Då har vi möjligheten för dig här.
Bravida söker en driven kollega till deras affärsområde/region Sprinkler och i den rollen kommer du att komma in i ett spännande område där du kommer ha en viktig roll i Bravidas fortsatta tillväxtresa. Rollen som controller på Bravida innebär att du agerar som regionens affärsstöd när det gäller ekonomiska frågor. Du förväntas arbeta nära våra chefer och verkar som regionchefens högra hand i ekonomiska frågor och ingår i regionens ledningsgrupp med en viktig funktion. Verksamheten omsätter ca 500 Mkr fördelat på 5 avdelningar. Du kommer att ansvara för nyckeltal och uppföljning av ekonomiska mål.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
• Ansvara för ekonomisk uppföljning och analys
• Vara delaktig i regionens affärsmässiga utveckling
• Fungera som bollplank i ekonomiska frågor för region- och avdelningschefer samt verka för att utveckla den ekonomiska kompetensen inom regionen
• Arbeta nära verksamheten och vara ett viktigt stöd i den ekonomiska uppföljningen av pågående projekt och serviceuppdrag
• Driva måltals- och prognosprocessen inom regionen
• Uppföljning och utveckling av administrativa rutiner och processer
• Vara delaktig i förvärvsprocesser
Som controller för Sprinkler kommer du arbeta rikstäckande i Sverige vilket kommer innefatta en del resande, vi ser helst att du utgår från Norrköping.
Om företaget
Bravida är en stor och engagerad arbetsgivare som flera år i rad blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare. Förutom förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. På Bravida är de vana vid att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö
Din profil
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande och som har minst 3 års erfarenhet av kvalificerad business controlling i större organisationer samt kunskap inom projektredovisning. Det är en fördel om du tidigare har arbetat i Agresso samt Cognos men det är inget krav.
För att trivas i denna roll är du en person som gillar att skapa och bevara relationer. Du är en person med hög integritet med förmåga att vara lyhörd men vågar förändra samtidigt som du följer Bravidas strategiska arbetssätt Bravida Way. Genom ditt driv och engagemang når du mål och resultat med ditt arbete.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson