OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Quality Hotel™ är en del av Strawberry.
Är du vår nya Breakfast Supervisor på Quality Hotel™ Grand Kristianstad?
Vi söker en inspirerande Supervisor som tillsammans med teamet ska ta vårt hotell in i framtiden! Du har erfarenhet från motsvarande tjänst tidigare, håller hög kvalitétsnivå, är strukturerad med ett harmoniskt och målinriktat sinne.
Din profil
Du är en medspelare som inspirerar och motiverar dina medarbetare att utvecklas på personligt plan och mot verksamhetens mål med nöjda återkommande gäster. Du håller hög standard för att leverera gästupplevelser i världsklass, du är miljömedveten och van att jobba med hållbarhetsfrågor. Du har vinnarinstinkt, är lösningsorienterad och nyfiken, bra på att kommunicera och med ett högt kommersiellt fokus.
Ditt ansvar:
• Bidra till att öka livskvalitén för gäster och medarbetare
• Du måste vara energisk, ha mod och vara entusiastisk
• Rapportera till Operations Manager
• Ansvarig för den dagliga driften samt dess personal, frukost, lunch och bankett
• Tillse att avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset
• Säkerhetsställa & verka för optimering av frukosten
• Ansvara för planering och schemaläggning samt hålla tidsrapporteringssystemet Time Plan korrekt uppdaterat
• Hålla en god dialog med kollegor och andra avdelningar
• Att inventering görs och rapporteras i tid
• Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i hotellets feedbacksystem Loopon
• Tillsammans med avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
• Du är flexibel, stressar inte så lätt, professionellt och personligt bemötande mot kollegor och gäster
• Du kan arbeta individuellt och ansvarsfullt
I din tjänst ingår:
• I samråd med Operations Manager sätta rutiner för avdelningen och se till att de efterlevs
• Ansvarar och verkar för att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra såväl på den egna avdelningen som mellan avdelningar
• Rekrytering i samråd med Operations Manager
• Introduktion av nya medarbetare
• Ansvarar och verkar för att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra såväl på den egna avdelningen som mellan avdelningar
• Säkerhetsställa att arbetspassen sker på effektivaste sätt efter tilldelade timmar i PMI, samt rapportera eventuella avvik i PMI till Operations Manager
• Arbetstiden är fördelad på dag och kväll under alla veckodagar, även på helger
• Säkerställer att bakutrymmen och lager hålls rena och fräscha
• Ansvar för att företagets policies efterlevs
• Förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs avdelningens personal
Om oss
QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.
Mitt i hjärtat av Kristianstad ligger stadens största hotell, Quality Hotel Grand Kristianstad. Hotellet består av 4 våningar fyllda med 137 rum, restaurang, bar, gym samt en stor konferens- och bankettverksamhet. Vår ambition är att vara den självklara mötesplatsen för dig och dina kollegor, med familjen eller med vännerna över en middag.
Hos oss är det mötet som är viktigast. Mötet mellan två kollegor som får en snilleblixt tillsammans, mellan föräldrar och barn som skrattar så de kiknar och mellan hundra jobbarkompisar som plötsligt delar samma vision. Mötet mellan oss och dig. Ögonblick som verkligen betyder något.
På Quality Hotel får varje medarbetares personlighet skina, och det återspeglas i det arbete vi gör. Vi gör allt vi kan för att gästens vistelse ska bli så bra som möjligt, oavsett om du ska hålla en konferens eller njuta av kvalitetstid med familjen. Vi älskar att göra det lilla extra så att ni kan luta er tillbaka, vara tillsammans och avsätta tid för de små ögonblicken i vardagen - de som verkligen betyder något. Hotellet är en del av Quality Hotel, som är en av Nordens största hotellkedjor med 60+ hotell i Sverige, Norge och Danmark. Quality Hotel tillhör Strawberry tillsammans med hotellkedjorna Clarion Hotel och Comfort Hotel. Välkommen till vår stora familj med över 200 hotell i norden och baltikum.
Vikarierande tjänst med anställningsgrad 75%, 6 månaders provanställning tillämpas
Tillträde från juni efter överrenskommelse
Lön efter överenskommelse
Tillgång till flertal förmåner
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag
Anställd på Quality Hotel
Som anställd i Quality Hotel har du, tillsammans med din avdelningsledare, ett ansvar att förstå hotellets/avdelningens 3 viktigaste mål (Loopon, ekonomiska mål samt Your Voice). Tillsammans med din avdelningsledare ska du kontinuerligt arbeta för att eftersträva att vi tillsammans når dessa mål.
Vid klagomål där vi inte lyckats uppfylla gästens förväntningar, ska vi alltid eftersträva att rätta till klagomålet så att resultatet blir att vi överträffar gästens förväntningar. Det är alltid den som tar emot klagomålet som är ägare till att klagomålet rättas till. Du har mandat att leverera det lilla extra som krävs för att överstiga gästens förväntningar. Din avdelningsledare är ansvarig för att informera om hur långt ditt mandat sträcker sig.
Som anställd i Quality Hotel är du förpliktigad att efterleva våra värdeord, Fun & Friendly. Tillsammans med din ledare är du ansvarig för att sätta dig in i hur vi på Quality Hotel levererar service och gästupplevelser genom våra värdeord och varumärkeslöfte ”with genuine care for each guest. With true personality”.
Att fira framgång är viktigt för oss och alla anställda uppmanas att bidra till en vinnarkultur. Feedback är en viktig del av detta och som anställd ska du alltid ge en positiv och konstruktiv feedback till dina kollegor när du ser att någon utfört något extra bra, eller något som skulle kunna göras på ett bättre sätt. Eventuell konstruktiv feedback ges direkt till den person det gäller. Vi pratar med, och inte om, varandra i Quality Hotel.
Ser du en reflektion av dig själv i punkterna? Skicka då din ansökan till oss nu.