Bred roll som Ekonomiansvarig till logistikbolag

Bred roll som Ekonomiansvarig till logistikbolag

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en ekonomiansvarig till vår kund som är verksam internationellt. Vill du vara med och driva helheten inom ekonomi samt vara en viktig del av en mindre arbetsplats präglad av samarbete och prestigelöshet, då kan detta vara tjänsten för dig.

Om tjänsten
Som ekonomiansvarig hos vår kund har du en bred roll där du självständigt ansvarar för Sverigebolagets ekonomi. Du arbetar med hela redovisningsprocessen: från löpande delar till skatt, moms, månads- kvartals- och årsbokslut samt administrerar ett 10-tal löner. Du har kontakt med revisorer och myndigheter och rapporterar till det europeiska huvudkontoret i London. I din roll ligger även personalrelaterade uppgifter samt administration och vissa kontorsinköp. Som ekonomiansvarig har du personalansvar för en duktig ekonomiassistent som hanterar fakturering och kund- och leverantörsreskontra.

Vem söker vi? 
Vi söker dig som tidigare har arbetat med helheten inom redovisning på ett mindre bolag och som trivs i en bred roll. Du känner dig trygg i svenska redovisningsregler och är van vid att arbeta operativt. Troligen har du någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi, men det är inget krav. Vår kund arbetar i systemen SAP och Hogia Lön, så har du tidigare erfarenhet av det är det självfallet ett plus. Då du dagligen har kontakt med London behärskar utöver svenska även engelska obehindrat i tal och skrift.

Som person är du ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du är självständig i ditt arbete men är samtidigt en social person som uppskattar gemenskapen med kollegor. För att trivas i rollen är du prestigelös och engagerad. Du har förmågan att samarbeta och kommunicera med både interna och externa parter samt har ett lättsamt förhållningssätt. På bolaget finns det struktur och tydliga processer att följa. Detta är en rolig roll för dig som tycker om att ha ett helhetsansvar och som trivs på en mindre arbetsplats med trevliga kollegor!

Ytterligare information
Vår kund är ett logistikbolag som sitter i trevliga, nyrenoverade lokaler centralt i Göteborg. Bolaget har en omsättning på ca 10 miljoner kronor/år.

Tjänsten ska tillsättas efter semestern, i mitten av augusti och är på 100%, med flexibla arbetstider. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via SJR på ca 6 månader men därefter finns det mycket goda möjligheter till en direkt anställning hos vår kund.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Liina Fagerberg på 0766-471661 eller via liina.fagerberg@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-07-05.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2022
  • Ansök senast: 5 juli 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024