OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vansbro kommun med ca 6 800 invånare är den lilla kommunen med det stora innehållet. Här finns en bred arbetsmarknad, en bra skola, ett stort och varierande föreningsliv.
Här finns en närhet och en enkelhet som ger livskvalitet. Vansbro är ett namn som förknippas med Vansbrosimningen och en rad olika kulturarrangemang.
Tjänsten kommer organisatoriskt att ligga under samhällsbyggnad tillsammans med bland annat miljö och bygg, fastighet, gata & park, lokalvård, simhall, räddningstjänst och bibliotek.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsområdet är brett och består bl.a. av följande uppgifter:
I samarbete med marknadens aktörer, lokala föreningar, m.fl. aktivt driva arbetet med att genomföra kommunens bredbandsstrategi.
Följa utvecklingen inom IT-infrastrukturområdet i länet och nationellt, med särskild inriktning mot mindre orter och glesbygd.
Rådgivning till företag, lokala föreningar, m.fl. kring anslutning och utbyggnad av bredband.
Genomföra utredningar.
Arrangera och genomföra informationsträffar i kommunen.
Bistå föreningar i ansökningar om centrala statliga medel för bredbandsutbyggnad.
Som bredbandskoordinator i Vansbro kommun kommer du att vara en viktig länk mellan medborgarna i kommunen och olika tjänstemän både på lokal men också på regional nivå då du i ditt uppdrag har att verka för att realisera kommunens bredbandsstrategi.
En av dina viktigaste uppgifter är att informera och kommunicera med kommunens medborgare och marknadsaktörer.
I ditt uppdrag kommer du att rapportera direkt till samhällsbyggnadschefen.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom område som är relevant för uppdraget (t ex samhällsvetenskaplig eller teknisk), alternativt lång yrkeserfarenhet av att ha drivit utvecklingsarbete som exempelvis projektledare.
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, men också kan arbeta självständigt. Det är viktigt att du har god initiativförmåga, är drivande och har god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.