Brenderup - Manager Customer Service

Arbetsbeskrivning

Brenderup Group är Skandinaviens och en av Europas ledande leverantörer av trailers (släpvagnar) för yrkesmässigt och privat bruk. Försäljningen sker främst i Norden, Tyskland och Polen men även i andra delar av Europa. Portföljen innefattar väl positionerade varumärken som Brenderup, Fogelsta, Westbay Trailers, Easyline och Thule Rental. Koncernen har ca 450 anställda fördelade på fyra produktionsenheter (Jönköping, Västervik, Wielen/Polen och Nørre Aaby/Danmark) samt försäljningskontor i Sverige, Norge, Danmark, Polen, Tyskland, Frankrike och Italien. Koncernen har en årlig omsättning på cirka 700 miljoner kronor och huvudkontoret är beläget i Malmö

www.brenderupgroup.com

Till Brenderup AB i Jönköping söker vi nu en chef till kundservice, med fokus på optimering av kundservice- och orderplaneringsprocess. I din roll ingår du i Brenderup ABs ledningsgrupp och du förväntas utveckla kundservicen i en fortsatt kundfokuserad och proaktiv riktning. Tjänsten utgör en viktig del i den långsiktiga framgången för kundtjänststrategin för Europa.

Förutom att leda och utveckla avdelningen på åtta personer kommer du att ha en central roll i att vidareutveckla och säkerställa gemensamma processer beträffande den kundservice som sker genom de olika försäljningskanalerna. Detta i ett nära samarbete med försäljning, eftermarknad och produktion.

Du har en högskoleexamen och minst tre års dokumenterad erfarenhet från en ledande roll och att hantera och driva projekt inom kundservice. Som chef målstyr, motiverar och inspirerar du människor i din omgivning. Ditt arbete kännetecknas av din förmåga att komma med idéer och att kunna bryta ned dessa till konkreta och mätbara förbättringar som genomförs. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder en anställning i en aktiv och spännande internationell miljö med goda möjligheter till professionell utveckling.

VEM AB som är specialiserade på rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar och kvalificerade specialister. För tjänsten tillämpar vi löpande urval och önskar din ansökan via vår hemsida www.vem.se. För mer information kontakta Henrik Hallström eller Anette Beckman på 036-570 11 80.

Kontaktpersoner på detta företaget

LiseLottRoman, VEM AB
036-570 11 83
AnetteBeckman, VEM AB
036-570 11 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VEM Rekrytering
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 november 2016

Besöksadress

Gjuterigatan 20
None

Postadress

Gjuterigatan 20
Jönköping, 55318

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024