Brf administratör Peab Bostad Skåne

Brf administratör Peab Bostad Skåne

Arbetsbeskrivning

Peab Bostad förstärker projektutvecklingsorganisationen i Skåne och söker en Brf administratör med placering i Malmö.

Tillsammans med våra två Brf samordnare är du involverad i regionens samtliga egenutvecklade bostadsrättsprojekt. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med intressanta projekt och inspirerande kollegor.

Vem är du?

Du har gymnasieutbildning eller motsvarande inom ekonomi. Du arbetar med ekonomi eller redovisning idag och har lång praktisk erfarenhet av området. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomisk- och administrativ förvaltning av bostadsrättföreningar.

Som person är du social och du har en hög servicenivå. Du är noggrann och strukturerad. Du tar initiativ och är inte rädd för att ta eget ansvar. Du tycker om utmaningar och att lära dig nya saker. Du har förmågan att hantera flera processer och projekt samtidigt. Du är driven och ser möjligheter till utveckling. Och du vågar utvecklas då du är nyfiken och villig att lära och tänka nytt.

Om tjänsten
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där ni blir tre personer som representerar Brf-gruppen inom Peab Bostad Skåne. Gruppen har ett nära samarbete med övriga kollegor inom regionen såsom t ex projektledare samt sälj- och kundansvariga. Ditt uppdrag blir att hantera det löpande ekonomi- och administrativa arbetet i våra bostadsrättsföreningar. Ett självständigt och stimulerande arbete. Arbetsuppgifterna är varierande och i rollen har du flera olika typer av kontaktytor.

Ditt geografiska arbetsområde sträcker sig över hela Skåne, men med fokus på Malmö, Lund och Helsingborg. Din placeringsort blir Malmö. Resor kan förekomma i tjänsten liksom visst kvällsarbete vid t ex stämmor.

Exempel på arbetsuppgifter;

- Löpande bokföring
- Fakturering
- Hantering, granskning och uppföljning av föreningens kundavtal inklusive kreditupplysningar
- Delta i arbetet med registervården i systemstödet
- Behjälplig i framtagande av ekonomiska planer och driftskostnader
- Behjälplig vid upphandling ekonomisk förvaltning
- Betalning av leverantörsfakturor
- Utbetalning av styrelsearvoden
- Redovisa kreditivkostnad till projektledare månadsvis
- Avstämning av föreningens bokföring varje månad
- Säkerställa slutbetalning inför tillträde
- Delta vid uppföljning, utvärdering och utveckling av relevant verksamhetsstöd tillsammans med övriga Brf-organisationen
- Delta i överlämning till ekonomisk förvaltare
- Skatte- och momsdeklarationer
- Delta i arbetet med årsbokslut

Urval kommer att ske löpande.

Vid eventuella frågor kontakta försäljningschef Ulrika Englund, 0733-37 47 94 eller mail ulrika.englund@peab.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Peab Bostad AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2021
  • Ansök senast: 5 september 2021

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Operation Assistant

6 november 2024