OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på Peab Bostads resa till att bli Sveriges bästa bostadsutvecklare? Peab Bostad förstärker nu sin projektutvecklingsorganisation med en BRF-ekonom! Om du vill vara delaktig i arbetet med att bygga framtidens hållbara samhälle samtidigt som du får stora möjligheter till personlig utveckling på bolaget är detta en tjänst för dig!
Om tjänsten
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där ni blir tre personer som representerar BRF-gruppen inom Peab Bostad Skåne. Gruppen har ett nära samarbete med övriga kollegor inom regionen, såsom projektledare samt sälj- och kundansvariga.
Ditt uppdrag i din grupp blir att hantera det löpande ekonomiuppgifterna samt det administrativa arbetet i Peabs bostadsrättsföreningar. Arbetet innebär att du jobbar självständigt och med varierande arbetsuppgifterna där flera olika kontaktytor ingår. Du kommer att jobba mot hela Skåne, men med fokus på Malmö, Lund och Helsingborg.
Du erbjuds
- En familjär arbetsplats där medarbetarengagemanget är högt
- Varierande arbetsuppgifter
- Ett attraktivt förmånspaket Arbetsuppgifter
- Löpande bokföring
- Fakturering
- Hantering, granskning och uppföljning av föreningens kundavtal inklusive kreditupplysningar
- Delta i arbetet med registervården i systemstödet
- Behjälplig i framtagande av ekonomiska planer och driftskostnader
- Behjälplig vid upphandling ekonomisk förvaltning
- Betalning av leverantörsfakturor
- Utbetalning av styrelsearvoden
- Redovisa kreditivkostnad till projektledare månadsvis
- Avstämning av föreningens bokföring varje månad
- Säkerställa slutbetalning inför tillträde
- Delta vid uppföljning, utvärdering och utveckling av relevant verksamhetsstöd tillsammans med övriga BRF-organisationen
- Delta i överlämning till ekonomisk förvaltare
- Skatte- och momsdeklarationer
- Delta i arbetet med årsbokslut Vi söker dig som
- Har någon form av ekonomisk utbildning, från gymnasie eller YH-utbildning
- Har mer än två års praktisk erfarenhet av ekonomi eller redovisning
- Har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av ekonomisk- och administrativ förvaltning av bostadsrättföreningar
- Har körkort då besök hos förvaltare kan förekomma Personliga egenskaper vi tror att du som söker har:
- Samarbetsförmåga
- Strukturerad
- Självgående
- Ansvarstagande Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse, men gärna start så snart som möjligt
- Omfattning: Heltid
- Placering: Malmö
- Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Peabs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
- Sök tjänsten på Academic Works länk>>Urvalet gås igenom löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Gardikro, Personalsamordnare
018-65 02 38, 072-533 32 57
Mattias Tapper, Arbetschef
018-65 02 17, 073-337 23 53
Peder Lidström, Arbetschef
018-65 02 37, 0733-37 25 37
Richard Lantz, Arbetschef
018-65 02 31, 073-337 13 80
Johan Björk, Arbetschef
070-770 73 32
Mikael Eriksson, platschef
0733-37 58 58
Thommie Östman
0733-376564
Eric Lomstedt, arbetschef Vägdrift
070-779 40 22
Annelie Eskemyr, Personalsamordnare
070-779 40 91
Katarina Holm, personalsamordnare
, 0733-37 69 06