OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Peab Bostad söker nu en brf-samordnare med ansvar för kontakten mellan Peab Bostad och våra brf-styrelser och dess ekonomiska förvaltare. Du kommer vara involverad i regionens samtliga egenutvecklade bostadsrättsprojekt och bli en viktig nyckelspelare i vår framgång. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med intressanta projekt, inspirerande kollegor och stora utvecklingsmöjligheter. Följ med på vår resa till att bli Sveriges bästa bostadsutvecklare!
Uppdraget beräknas starta i april och pågå i minst 6 månader. Under uppdragstiden kommer du att vara anställd som en av Poolia Ekonomis uppskattade konsulter och efter uppdragets slut finns det goda förutsättningar för rätt person att bli rekryterad direkt av PEAB Bostad. Urval och intervjuer sker löpande under processens gång och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som brf-samordnare ingår du i en grupp om fyra personer. Ni representerar brf-gruppen inom Peab Bostad Stockholm och har ett tätt samarbete med övriga inom regionen, såsom tex projektledare, kundansvariga, marknadskoordinatorer mm. Detta är en ny befattning som du själv kommer att ha möjlighet att delta i utformningen av.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hantera uppstart av våra bostadsrättsföreningar.
• Hantera uppstart av samfällighetsföreningar kopplade till bostadsrättsföreningarna.
• Svara för kontakten med bostadsrättsföreningarnas ekonomiska förvaltare.
• Svara för kvalitetssäkring av avräkningar, utlägg och budgetar.
• Samordna tecknandet av lokalkontrakt i våra bostadsrättsföreningar.
• Vara med och samordna och utveckla regionens brf-styrelsearbete.
• Bereda inför och delta på bostadsrättsföreningens styrelsemöten och stämmor.
• Upphandla underhållsplaner för våra bostadsrättsföreningar.
• Hantera överlämning av förvaltning till teknisk och ekonomisk förvaltare.
• Hantera rekrytering, introduktion och överlämning av/till boendestyrelse.
• Delta i kundinformationsträffar.
Peab Bostad är en bostadsutvecklare som har många olika typer av kontaktytor med bl.a. andra affärsområden, konsulter, finansinstitut, byggproduktion och viktigaste av allt, våra kunder. Rollen kommer ge dig värdefulla erfarenheter och möjligheter att utvecklas med utmanande arbetsuppgifter där alla olika parter ska samverka för att nå de gemensamma målen. Viss arbetstid förekommer på kvällstid, vid exempelvis föreningsstämmor och informationsmöten.
Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att arbeta i en social och bred roll och har erfarenhet av att arbeta med styrelser och förvaltning av bostadsrättsföreningar. Vi ser gärna att du har utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning och har relevant kunskap inom juridik och bostadsrättsföreningar. Kunskap om bostadsrättslagen, avtalsrätt, ABT (allmänna bestämmelser totalentreprenader) och erfarenhet från brf-styrelsearbete kommer att göra det lättare för dig att lyckas i rollen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med samfällighetsföreningar. B-körkort är ett krav.
Som person är du utåtriktad, driven, strukturerad och noggrann. Du trivs med utmaningar, är flexibel och gillar att hantera många processer och projekt samtidigt. Du har en förmåga att upprätthålla ett helhetsperspektiv i alla delmoment och se möjligheter till utveckling. Framförallt är du nyfiken och villig att lära och tänka nytt.
Delaktighet är viktigt för oss och vi vill att våra medarbetare är med och påverkar. Vi är stolta över vår resa och ser fram emot att träffa dig som är nyfiken på att följa med oss framåt.
Om verksamheten
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Poolia Ekonomi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia Ekonomi. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom