Brf samordnare väst

Brf samordnare väst

Arbetsbeskrivning

Tycker du att bostadsutveckling verkar spännande och samtidigt har ett intresse för bostadsrättsekonomi, avtal och affär? Tycker du samtidigt om att driva, samordna och koordinera projekt? Då kan tjänsten som bostadsrättssamordnare hos Peab Bostad i Väst vara rätt för dig.

Peab Bostad AB är en av Sveriges största bostadsutvecklare och en del av Peabkoncernen. Vi arbetar med att utveckla, producera och sälja bostäder. Vi är ca 160 medarbetare och har en omsättning på ca 6,4 miljarder. Nyligen vann vi utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder 2021. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med intressanta projekt, inspirerande kollegor och stora utvecklingsmöjligheter. Följ med på vår resa till att bli Sveriges bästa bostadsutvecklare!

Om tjänsten
Som Brf-samordnare arbetar du i en grupp med olika uppdrag kopplade till hela ledet nya bostadsrättsföreningar, från bildandet till överlämning till ny styrelse. Du arbetar i nära samarbete med andra funktioner inom regionen så som projektledare och sälj- och kundansvariga. Den vardagliga samordningen av funktionen leds av en senior teamleader, men du har själv huvudansvaret för dina föreningar.

Arbetsuppgifter
Som Brf-samordnare har du en nyckelroll i utvecklingen och framdriften av våra bostadsprojekt. Du ansvarar bl.a. för att upprätta kostnadskalkyler och ekonomiska planer, har koll på nyckeltal och regelverk och har förmågan att kunna se bostadsaffären ur både Peab och föreningens perspektiv. Exempel på arbetsuppgifter är;

- Hantera uppstart av våra bostadsrättsföreningar.
- Vara med vid uppstart av samfällighetsföreningar kopplade till bostadsrättsföreningarna.
- Göra och utvärdera finansieringsförfrågningar
- Upprätta kostnadskalkyler och ekonomiska planer för bostadsrättsföreningarna
- Svara för kontakten med bostadsrättsföreningarnas ekonomiska förvaltare.
- Svara för kvalitetssäkring av avräkningar, utlägg och budgetar.
- Upprätta slutreglering av entreprenadprojekt tillsammans med projektledare och controller
- Upprätta driftsavräkning mellan projekt och brf vid satt avräkningsdatum
- Vara med och utveckla regionens Brf-styrelsearbete.
- Kunna bereda inför och delta på bostadsrättsföreningens styrelsemöten och stämmor.
- Upphandla underhållsplaner för våra bostadsrättsföreningar.
- Hantera överlämning av förvaltning till teknisk och ekonomisk förvaltare tillsammans med ekonom.
- Hantera rekrytering, introduktion och överlämning av/till boendestyrelse.
- Delta i kundinformationsträffar.

Denna roll kommer ge dig värdefulla erfarenheter och möjligheter att utvecklas med utmanande arbetsuppgifter där alla olika intressenter ska samverka för att nå de gemensamma målen. Viss arbetstid kan förekomma på kvällstid, vid exempelvis föreningsstämmor och informationsmöten.

Vi söker dig som:
- Har grundläggande ekonomisk bakgrund och intresse, genom utbildning eller erfarenhet. inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning.
- Är strukturerad, initiativtagande och planerande i sitt arbetssätt
- Har lätt för att skapa och bygga förtroende för människor
- Har förståelse för affärsnyttan i sitt agerande och sina beslut
- Trivs med att jobba i team, men är självständig i sitt arbete
- Har goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet från kvalificerat bostadsrättsarbete.
- Har erfarenhet från fastighet- eller byggbranschen

- Kunskaper i hur en bostadsrättsförening fungerar och verkar, t.ex. fastighetsmäklare med viss ekonomibakgrund

Du är en prestigelös person med stor har förmågan att kunna balansera Peabs och föreningens intressen på ett korrekt och nyanserat sätt.

Arbetsort: Göteborg

Kontaktperson: Försäljningschef Johannes Öberg, 073-337 11 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Peab Bostad AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


20 december 2024