OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi älskar känslan av ett väl utfört jobb.
Stoltheten över vad som åstadkommits. Stunden då du är nöjd och uppfylld; en hjälte för ett kort ögonblick. Den känslan strävar vi efter varje dag. Men vi drivs inte bara av resultat. Vi tror på delaktighet, att engagera sig i samhället. Att vara en del av något större och aktivt vara med och bidra med något gott!
Nu söker vi vår nästa stjärna till teamet! Är du en briljant ekonom som aldrig ger dig förrän du fått ordning på siffrorna? Som är ett administrativt ess? Som vill arbeta på ett företag där din kompetens gör skillnad? Då är det denna roll du ska söka, för nu blir den ledig!
Din roll
Din arbetsdag består utav en palett av uppgifter, från ekonomifrågor, administrativ stöttning till kommunikation med våra säljare, kunder och leverantörer. Inom ekonomiområdet har du ansvar för all löpande redovisning, in och utbetalningar samt månadsbokslut. Du kommer också att bli vår spindel i nätet gällande säljstöd, orderhantering och fakturering kring leveranser. Detta innebär hög kommunikationsnivå med våra säljare för effektiv hantering av ordrar och projekt. Vidare innehåller rollen en mängd olika administrativa ekonomi och HR sysslor. Det finns viss flexibilitet kring rollens innehåll, avhängt din kompetensnivå.
Din profil
Vi söker dig som har kompetens som redovisningsekonom och som vill utvecklas i din roll, därav lägger vi stor vikt vid dina ambitioner inom yrket. Vi ser att du har en yrkeshögskoleutbildning som redovisningsekonom eller har förvärvat dina kunskaper i arbetslivet. Det är meriterande om du har arbetat på ett ägarlett bolag tidigare, med helhetsansvar för redovisning och admin/HR frågor. Om du har erfarenhet av årsredovisningar och löner är det meriterande, men inget krav. Vi ser till att bygga upp din kompetens, om det behövs!
Som person är du serviceminded, samarbetsorienterad och kommunikativ, men dina bästa egenskaper är din noggrannhet och strukturerade sida. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska och är snabblärd på nya datasystem.
Varför Kinnarps?
Kinnarps är Sveriges ledande inredningsleverantör för kontorsmöbler och möbler för skola, vård och omsorg. Vi levererar attraktiva inredningslösningar som hjälper dig och din organisation att behålla motivationen, produktiviteten och välbefinnandet. För oss handlar inredning om så mycket mer än bara möbler: det handlar om att använda design tillsammans med vår samlade kunskap, för att främja kreativitet och effektivitet, och att omvandla vårt kunnande inom ergonomi och hälsa för att skapa utrymmen som hjälper dig att forma en hållbar verksamhet som främjar individen. Det kallar vi Successful Interiors!
Låter tjänsten som en spännande utmaning för just dig?
Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Johanna Andersson på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Inredningshuset Kinnarps. Du kan nå mig på johanna.andersson@eissrekrytering.se eller 0702-726266.
Vi ber dig söka tjänsten via vår hemsida www.eissrekrytering.se. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Sista ansökningsdag är den 10 januari 2021, startdatum för anställning enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan!
EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se