OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Gigstr eventproffs till en av världens mest kända livsmedelsföretag. Det rör sig om att planera och producera en samplingsturné i oktober och november i Stockholm, Göteborg och Malmö. Detta är inget för nybörjare, vi behöver dig som verkligen brinner för och har erfarenhet av sampling. Vi snackar alltså “I freaking live for this shit!”. Du? Bra! Läs mer nedan.
OM KUNDEN
Du kommer driva ett projekt för vår kund som är en internationell livsmedelsproducent. Företaget är en av de största producenterna i världen av färska mjölkprodukter. Yup. Worldwide. No BS. Om du går vidare till att pitcha på kunden så kommer du också få reda på vem kunden är.
OM PROJEKTET
Projektet är uppdelat i två delar där första delen består av en marknadsaktivering, och den andra är en produktsampling i butik. Den första delen av projektet kommer att utföras under veckorna 41 och 42 på Stockholms och Göteborgs centralstationer under några dagar på respektive plats. Den andra delen av projektet kommer utföras under veckorna 45, 46 samt 47 i Stockholm, Göteborg och Malmö där du/ni kommer ansvara för 60 stk produktsamplingar i butik. Det är riktlinjerna. Resten är upp till dig!
NÄR OCH VAR?
Del 1. Vecka 41 och 42 på centralstationerna i Stockholm och Göteborg. Del 2. Vecka 45, 46 samt 47 i Stockholm, Göteborg och Malmö.
BUDGET
Om du går vidare till att pitcha på kunden så kommer du också få reda på vem mer exakt budget men ligger i storleksklassen 150 000 - 250 000kr.
VEM VI SÖKER
Ett team eller byrå som fullt ut kan ansvara för att planera och producera hela projektet med egen eventpersonal
Stor erfarenhet av produktsampling inom FMCG mot konsumenter med liknande budgetar
Möjlighet att presentera 2-3 referenscase med liknande produktsamplingar och/eller marknadsaktiveringar
OM GIGSTR
Vi på Gigstr representerar och förmedlar frilansare, team och byråer inom marknadsföring, design och digital tillväxt. Några av Sveriges största företag använder Gigstr för att växa sina företag och varumärken.