OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supporttekniker
Briljant supporttekniker till kunds IT-support
Som konsult hos randstad technologies har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos randstad technologies är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.
Allmänt om företaget
Företaget är ett globalt medicintekniskt företag som utvecklar och tillverkar innovativa patientövervakningsteknologier, medicintekniska produkter och ett stort antal sensorer. Företaget hjälper kliniker att övervaka mer än cirka 100 miljoner patienter i vårdinrättningar runt om i världen och har funnits i över 25 år och är idag över 4 600 anställda, över hela världen, med en årlig omsättning på cirka 800 miljoner dollar.
Organisation
Företaget är ett Amerikanskt bolag och har sitt huvudkontor i LA. USA tar hand om den största delen av IT, men en mindre del av IT finns här i Sverige. Deras produkter tillverkas här i Sverige. I Sverige är de ca 80 personer, runt 62 anställda och 20 konsulter på plats. Det kommer in ungefär 5 ärenden om dagen.
Om uppdraget/ Arbetsuppgifter:
Rollen som 1st line/onsite innebär att stötta den befintliga onsite-teknikern som arbetar heltid. Tjänsten innefattar halvtid, antingen halva dagar varje dag eller några heldagar i veckan. Möjlighet till heltid nästa höst. Arbetet går ut på att ta emot ärenden via telefon, mejl och ärendehanteringssystemet. Du ska även kunna hjälpa dina medarbetare på kontoret med enklare IT-relaterade problem som att tex installera nya datorer. Du har grundläggande kunskaper inom nätverk där du kan använda CMD för att kunna pinga IP adresser, hantera inställningar på nätverkskort men det viktigaste, att inte vara rädd för nätverk i allmänt och vara öppen för att lära dig samt ha en tidigare erfarenhet av IT-helpdesk.
Krav:
• Erfarenhet av IT helpdesk tidigare
• AD
• Microsoft Office
• Grundläggande nätverkskunskaper
• Installation och underhåll av datorer
• Goda dokumentationsvanor
• Felsökning av program och hårdvara
• Engelska och Svenska - Flytande i tal och skrift
Meriterande:
• Scripting erfarenhet
• Databasfärdigheter
• Arbetat med webbplatsadministration tidigare
Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så tveka inte på att skicka in din ansökan omgående.
Uppdragsort: stockholm
Arbetstider: vardagar 06:00-15:00 alt. 07:00-16:00, enligt överenskommelse.
Tillsättning: omgående eller enligt överenskommelse
Vid frågor kontakta: jasmine.jansson@randstad.se [ mailto:jasmine.jansson@randstad.se ] eller helen.bostrom@randstad.se [ mailto:helen.bostrom@randstad.se ]
Om randstad technologies
randstad technologies är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier. Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort. Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström