OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du känner igen dig i dessa ord har vi fått en bra start!
Med stora förhoppningar söker vi dig som vill vara med på vår fantastiska resa för att göra världen till en bättre plats.
Vi är en startup bestående av kreativa personer med stora drömmar som inom snar framtid kommer göra stor skillnad för dig, för kvinnor, för miljön och för världen. Låter det som något du skulle vilja vara en del av? Läs vidare i så fall!
Vi är ett litet bolag med stora ambitioner som står inför en scale-up där vi kommer behöva bli fler. Idag är vi fyra personer i teamet och vi har ett 50-tal samarbetspartners, konsulter och andra intressenter involverade i vår verksamhet. Men för att du ska få en bild av oss så ska vi försöka beskriva teamet, som idag består av 4 eminenta individer med olika kompetens. Företagets grundare Louise är inspiratör, dörröppnare och visionär. Pernilla håller ordning och reda på oss och kontoret, agerar mamma och ansvarar för att vi har en bra arbetsmiljö, skickar in papper i tid osv. Stefan är grym på marknadsanalys och patent, och Abir ser till att vår produktutveckling går framåt. Nu står vårt lilla team inför många spännande utmaningar som produktlansering, skapa en marknadsföringsplan, ha koll på affärsplan och finansiering - därför behöver vi en ny stjärna i teamet!
Är du vår briljanta boss?
Vad vi skulle behöva är en forward i vårt lag, som kan stötta oss andra och som kan driva våra processer framåt. Vi ser framför oss att du är en naturlig ledare, som har lätt att ta beslut, har ett helhetsperspektiv och ser till företagets bästa i varje fråga.
Din titel blir Operativ Chef men kan även kallas allkonstnär, projektledare eller entreprenör, vilket vi hoppas du ser som positivt. Du kommer att vara den som har det övergripande ansvaret och vara den som styr skeppet när Louise är iväg på äventyr. Du blir hennes bollplank, där din uppgift blir att bryta ner hennes vision och idéer till konkreta planer och mål.
I rollen kommer du att ha det formella personalansvaret för teamet och är med och driver företaget operativt och strategiskt. Tillsammans med teamet löser du vardagliga problem och stöttar i små och stora beslut. Du granskar offerter och avtal, förhandlar med leverantörer, drar presentationer för investerare och för styrelsen. Du har budgetansvar och arbetar proaktivt med finansiering och ekonomi, planerar beläggning och deltar i olika möten. Vidare arbetar du med affärsutveckling och givetvis en mängd andra sysslor som kan uppkomma i ett startupbolag i tillväxt, som leveranser, inköp av fikabröd och kaffekokning. Låter det svettigt eller roligt? Vi hoppas på det sista!
Dina skills
Du kompletterar oss i teamet med din erfarenhet av ledarskap, affärsutveckling och ekonomi/finansiering/rapportering. Vi tror att du arbetat med liknande arbetsuppgifter i några år och har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande, och nu vill använda din talang hos oss! Du är duktig på̊ att uttrycka dig i svenska och engelska i såväl tal som skrift och det är ett stort plus om du har erfarenhet av internationellt arbete.
Precis som vi gillar du att ha kul på jobbet samtidigt som du är effektiv och tar i när det behövs. Du tar “lätt” på saker och när du inser att något du lagt en veckas heltidsarbete på kanske inte kommer kunna användas, tar du tag i nästa utmaning. Viktiga egenskaper är att du är prestigelös, handlingskraftig, självgående och initiativrik. Du är flexibel och villig att prova dig fram och gillar att jobba med olika typer av människor.
Om bolaget
Vi är en startup som jobbar med innovationer och driver projekt som grundar sig i social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Vi är ett litet team med många samarbetspartners och en stor vision. Hos oss får du möjligheten att forma din egen roll i ett företag som tänker göra avtryck, vi har visionen att göra en impact unicorn.
Vi lovar dig ett inspirerande jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Där du kommer att få träffa många olika personer från många olika branscher, åldrar, världsdelar och bakgrunder. När vi växer så växer också ditt ansvar här på företaget, vi ser gärna att du fortsätter hos oss och att vi tillsammans skapar en roll som passar dig och dina styrkor. Hoppas att du vill vara med och förändra världen!
Vi sitter i fina lokaler mitt i centrala Norrköping. Välkommen till oss!
Låter detta inspirerande?
Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Hon svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt hos vår kund. Du kan nå henne på mia.neander@eissrekrytering.se eller 0702-43 90 56. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Den sista ansökningsdagen är den 29 maj 2022.
EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se