OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bring är en del av Posten Norge-koncernen, den fjärde största post- och logistikaktören i Norden. Vi är ett stort och kompetent lag med omkring 13 000 medarbetare.
Posten och Brings vision är att göra vardagen enklare och världen mindre. Vi ska förenkla och öka värdet för handel och kommunikation för människor och verksamheter i Norden.
Bring Intermodal erbjuder transport av containrar och trailers genom kombinerade transportmedel. Intermodal transport passar kunder med behov av att sända containrar och trailers över längre sträckor och är intresserad av att hitta hållbara transporter. Tåg är ett beprövat hållbart transportsätt. Vi hämtar containrar/trailers vid din dörr för transport till tågterminalen och lastning på tåg. Vi transporterar också containern/trailern från tåget till önskad mottagare. Bring Intermodal i Sverige är 40-talet anställda och omsätter ca 360MSEK
www.bring.se
Efterfrågan på våra tjänster ökar stadigt och därför behöver vi förstärka med en Trafikledare med ansvar för trafik mellan Sverige och Norge. Vi söker en engagerad, driven medarbetare som vill göra skillnad. Du gillar omväxling på en arbetsplats och tillsammans med kompetenta medarbetare och god stämning skapar du resultat.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Du leder och stöttar ett team som ansvarar för planering, samordning och optimering av transporter
• Tillsammans med kollegorna tar du tar emot förfrågningar från kunder, planerar och har god dialog med partners
• Du har god kontroll på marknaden och kostnader
• Du arbetar för en hög kvalitet och har huvudansvaret för att transporterna når slutdestination vid avtalad tidpunkt
• Du har täta kontakter med kunder, transportörer och medarbetare inom företaget
• Våra samarbetspartners är en viktig del i arbetet där du spelar en framträdande roll i samarbetet
• Administrativt arbete förekommer dagligen och löpande i våra stödsystem
För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av transportbranschen, men viktigast av allt är att du är driven och engagerad. Du är inte rädd för att ta för dig och ditt mål är alltid att leverera kvalitet till våra kunder. För att trivas med det ekonomiska ansvar som rollen innebär bör du även ha ett gott siffersinne. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du är en naturligt coachande ledare som är van att ta ansvar - för det gillar du !
Visst låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar Bring Intermodal med Codeq AB. Frågor om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Daniel Segerfeldt. 0708-10 73 90. Vi emotser din ansökan snarast, dock senast 2022.04.18.
• Anställningsvillkor: Heltid, tillsvidareanställning
• Placeringsort: Jönköping (Torsvik)
• Arbetstider: Dagtid, jourtjänst förekommer
• Tillträde: Snarast, dock enligt överenskommelse