Bring söker efter en Business System Analyst till vårt ombudsnätverk

Bring söker efter en Business System Analyst till vårt ombudsnätverk

Arbetsbeskrivning

Bring och Posten Norges gemensamma vision är att göra vardagen enklare och världen mindre. En av metoderna för att nå detta skedde genom implementationen av vårt ombudsnätverk. För att möta den ökande handeln på nätet och realisera vår tillväxtplan i Norden så etablerade vi under 2019 ett eget ombudsnätverk med över 1600 anslutna ombud i Sverige, vilket nu innebär att vi har full täckning över hela landet. Nu har vi ett fundament att stå på där vi kan fortsätta utveckla både marknadsledande tjänster och digitala lösningar som möter slutkonsumentens önskemål vid e-handel.  Detta ger oss optimala förutsättningar till att skapa Nordens bästa mottagarupplevelse för B2C-paket tillsammans med våra kunder. För att fortsätta på inslagen väg och ytterligare spetsa till vårt erbjudande är det viktigt med såväl utveckling som förvaltning – och det är här just du kan komma in i bilden.
Nu vill vi stärka upp vårt ombudsnätverksteam med en Business System Analyst – rollen innebär i stora drag att vara ett analytiskt bollplank mellan våra ombudsagenter med geografiska ansvar över sina områden/ombud – men också gentemot driftsorganisationen som får hjulen att snurra och säkerställer att B2C-paket når våra ombud.
Således kommer dina huvudsakliga ansvarområden kretsa kring:
Analyser av kvalitén på transporter, volymer och kapacitet
Ta fram beslutsunderlag för vidare implementering av strategisk tjänsteutveckling
Vid behov stötta våra ombudssäljare och genomföra kundbesök.

Din bakgrund
För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har en bakgrund från roller som innefattar både administration och analys. Du har en god IT- och systemvana, där styrkor inom Microsoft Excel-området är klart fördelaktigt. Du behärskar svenska på en flytande nivå i både tal och skrift. Har du erfarenhet av logistikdesign och supply chain eller har en bakgrund inom e-handeln så anses det meriterande. Slutligen är det även meriterande med B-körkort eftersom du kan komma att ge dig ut på vägarna för kundbesök.  

Personliga egenskaper
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. I och med att du kommer behöva bearbeta stora mängder information behöver du som person vara välorganiserad, driven och analytisk. De olika kontaktytorna som denna roll interagerar med går knappt att räkna på två händer, varpå du behöver ha enkelt för att kommunicera med många olika typer av människor. I rollen förväntas du driva det arbete i mångt och mycket framåt på en självständig nivå, varpå en stor inre motor är en stark nyckel för att lyckas. I logistikbranschen går saker och ting snabbt i allmänhet, men kanske hos Bring och ombudsnätverket i synnerhet. Därför bör du förvänta dig ett arbete med högt tempo, men lik så viktigt en acceptans kring att vissa situationer kräver tålamod. Vidare ser vi att du har ett intresse och gärna en förståelse för e-handel samt drivkraften att vilja utveckla nya logistiklösningar. Slutligen vill vi att du som söker rollen är positivt lagd, tycker samarbete och kommunikation är vägen till framgång och att du förstår vikten av kundperspektivet.

Vi erbjuder
En utvecklande tjänst i en av koncernens mest spännande miljöer och med stora möjligheter att påverka Brings framtid. Du får möjlighet att ta eget ansvar och arbeta med spännande projekt samtidigt som du får en bred kunskap kring allt från produktion till kundnära arbete. Dessutom får du arbeta tillsammans med kollegor som har hög kompetens, stort driv och engagemang i en koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan.

Omfattning och placering
Tjänsten är på heltid med provanställning under de första 6 månaderna för att sedan omvandlas till en tillsvidareanställning om båda parter så önskar. Tillträde sker enligt överenskommelse, med önskemål om att det sker i September/Oktober 2020. Tjänsten är placerad på Bring Sveriges huvudkontor i Västberga, Stockholm. Sista ansökningsdag är den 9:e Augusti 2020. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Bring
Bring är en del av Posten Norge-koncernen, den fjärde största post- och logistikaktören i Norden. Vi är ett stort och kompetent lag med drygt 15 000 koncernmedarbetare, varav drygt 6000 av oss hör hemma på Bring. Vår vision är att göra vardagen enklare och världen mindre. Detta genom att förenkla och öka värdet för handel och kommunikation mellan människor och verksamheter i Norden, samtidigt som vi har högt ställda miljömål på gröna transporter.
Skicka in din ansökan redan idag!
Ansökningarna hanteras löpande och vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan nu.
Har du frågor om tjänstens karaktär är du välkommen att kontakta Fredrik Haneryd, rekryterande chef, på fredrik.haneryd@bring.com.
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Jakob Ingemansson, Rekryteringsansvarig på Bring, via 073-146 23 30 eller jakob.ingemansson@bring.com.
Vi har fokus på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut och välkomnar alla att söka. Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024