OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Responda grundades 2008 och har sedan starten haft målet att bli Sveriges ledande leverantör av svars- och kundservice. Vi är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet efter kundens behov.
Under våren 2021 förvärvade Responda AB, Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen ca. 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 200 kunder. Responda Group omsätter ca. 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.
Vi söker svars- och kundservicemedarbetare som är duktiga på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass – gå in på www.
responda.se och läs mer om oss.
Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svarsservice! Responda jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning.
Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är Respondas hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer främst att besvara inkommande samtal för företag inom byggbranschen där du ska säkerställa att inringarna får den hjälp de behöver. Du kommer även att hantera ärenden via mejl och chatt.
Frågorna kan variera och handla om produktfrågor, fakturafrågor och medlemskap i kundklubben. Du hanterar varierande frågor från företag, privatpersoner men också från anställda.
Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt system och hur du möter inringare i olika situationer.
Din profil
Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer.
Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Problem ser du som en spännande utmaning, inte ett hinder.
Du är van att arbeta med telefonen som verktyg. Som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter.
Vi ser gärna att du är intresserad av och har kännedom om byggmarknaden.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt en hög IT-mognad är ett krav. Har du erfarenhet från callcenter är det mycket meriterande.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en utmanande tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.
Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling.
Anställning och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (75%) som inleds med sex månaders provanställning. Lön och tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten innebär skiftarbete på vardagar mellan kl 7-18 med start enligt överenskommelse.
Om du har frågor, kontakta Tiina Huuhka, 016-542 20 21.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 12 mars.
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?