OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för redovisning, bokslut och administration?
Vi du vara med på vår spännande resa? Vi jobbar till stor del med interna kunder men bolaget har även flertalet externa kunder. Egentligen har vi tänkt 100% men vi tror att 80% funkar bra.
Vi erbjuder rätt person en roll i ett företag som präglas av Kundnytta, Arbetsglädje och Stolthet. Vi värdesätter trivsel och laganda på arbetsplatsen.
Ansvar och befogenheter
Arbete med bokföring, administration, lönehantering, förberedande bokslutsarbete och i vissa fall deklaration. Vi utför inte revisionsarbete.
I övrigt ansvara för att tilldelade arbetsuppgifter utförs strukturerat, noggrant och i tid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
· Löpande bokföring
· Avstämningar mot månads-, kvartals- och årsbokslut
· Fakturering och fakturahantering
· Lönehantering
· Kontrollera in- och utgående saldotransaktioner
· Hjälpa till med skatter och deklarationsarbete
· Svara för handläggning av ärenden, t.ex. bearbeta och utreda avvikelser och fel, göra sammanställningar, beräkningar och avstämningar
· Hantering av personals utlägg och reseräkningar
· Hantering av kundreskontra
· Hantering av leverantörsreskontra
· Kontrollera verifikationer
· Större administrativt ansvar för vårt systerbolag Skånetruck där även visst säljstöd och orderläggning ingår.
Kvalifikationer
Du är en förebild, effektiv och med stort affärsfokus. Som person är du noggrann och kan med lätthet prioritera, planera och organisera ditt eget arbete. För att lyckas i rollen bör du ha relevant arbetslivserfarenhet från liknade roll.
Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Krav på B-körkort. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.
Kontakt
Maila din ansökan till cj@portvakten.se (CV och personligt brev) snarast, dock senast 31/7.
Frågor besvaras av Carl-Johan Bergenstråhle, 0706750088, cj@portvakten.se eller Per-Axel Bengtsson 070-5637302, pa@portvakten.se
Vi ser fram emot din ansökan!