OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis IT i Linköping växer och söker nu dig som vill jobba med IT support/helpdesk i en växande och utvecklande miljö, där du får kombinera dina erfarenheter och IT intresse med service. Ett spännande uppdrag för dig som är i början av din karriär inom IT och som vill utvecklas inom IT. Välkommen med din ansökan idag!
Arbetsbeskrivning
Experis IT växer och söker nyfikna och utåtriktade 1st line supporttekniker till vår kund, med huvudsaklig inriktning mot högteknologi inom försvarsindustri, civil säkerhet och luftfart. I det här jobbet kommer du att ta emot tekniska ärenden på telefon och mail, och lösa dem eller eskalera dem vidare till dina kollegor. Du kommer att arbeta i första linjens support och vara ett stöd för användarna.
Du kommer till exempel att:
* Ta emot inkommande ärenden genom ärendehanteringssystemet
* Felsöka och lösa tekniska problem
* Ha mail- och telefonkontakt med användare av systemet
* Samarbeta och kommunicera med andra IT-tekniker samt systemutvecklare och övrig personal kring ärenden och lösningar på problem.
Detta är ett arbete som passar dig med ett stort intresse för IT, och som tycker det är roligt att ha mycket kontakt med kunder och som är teknik-och serviceintresserad.
Mer information om företaget och rollen ges vid en personlig intervju.
Vem är du?
Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult hos oss på Experis. Vi söker efter dig som har minst 6 månaders erfarenhet av IT support. Du har gymnasieutbildning och gärna en påbyggnadsutbildning inom IT, samt trivs med att hjälpa, lära ut och lösa problem med telefon och dator som redskap.
Det är meriterande om du har med dig:
* Active Directory (konto och behörighetshantering)
* Grundläggande kunskaper i Exchange
* Kunskap i IT-ärendehantering
* Kunskap inom hårdvarusupport (PC, kringutrustning, skrivare, IP-telefoni och Smartphones)
Det är även ett krav att du kan tänka dig att arbeta skift och om du inte bor i Linköping behöver du ha körkort och tillgång till bil eftersom att arbetstiderna varierar. Då det inte endast är svensktalande kunder du pratar med så behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Du ska endast ha svenskt medborgarskap och klara FMVs RK2-klassning.
För att du både ska trivas och passa in i rollen som First Line-medarbetare och konsult hos oss på Experis IT är det viktigt att du är framåt, nyfiken, hjälpsam och motiveras av att göra ditt jobb med kvalitet, av att utvecklas och av att ta ansvar. Du är en "team-player", dvs. en person som både bidrar till och trivs i en grupp, och du gillar at jobba i ett företag där man ständigt arbetar på att göra saker både bättre och mer effektivt.
Du brinner för teknisk support, problemlösning och tycker mycket om att arbeta med kundkontakt via telefon!
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist Anna Aurell-Sundvall på
Sökord: : IT support, IT-support, helpdesk, IT-jobb, IT jobb, IT helpdesk, 1st line support, supporttekniker, support technician, service desk, customer service, service desk, desktop, support engineer, first line, troubleshooting, ledigt jobb, Linköping, teknikjobb, jobba som supporttekniker
Kontaktpersoner på detta företaget
Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen
Peter Westberg
Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82