OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT, service och ledarskap? Söker Du efter ett spännande uppdrag i IT-branchen med start omgående?
Just nu letar Modis Göteborg efter en kandidat till en delad roll som IT-supporttekniker samt teamleader för uppdrag hos en av våra absolut största kunder. Rollen håller i detta nu på att återgå till att vara belagd helt på plats ute hos kund i Torslanda
Om rollen
Rollen är placerad ute i Torslanda och Du kommer där att sitta i ett öppet kontorslandskap, där hela teamet sitter. Du kommer via telefon/mail/chatt att ta emot inkommande ärenden från interna medarbetare som ringer in med IT-relaterade ärenden. Komplexiteten samt volymen på antalet frågor varierar. Det kan röra sig om användar- och lösenordshantering, Microsoft Office-frågor, Windows, VPN-problem, Active Directory och liknande problematik. Du kommer att få en utbildning under de första veckorna som säkerställer att Du är helt redo för att ta dig an jobbet. Till din hjälp kommer Du därefter även att ha tillgång till deras Knowledge Base där Du kan söka efter diverse lösningar.
Utöver detta agerar du även teamlead över gruppen där du kommer fokusera på att se till att arbetet i gruppen flyter på bra, delegera ut arbetsuppgifter samt hoppa in i supportärenden som dina teammedarbetare inte klarar av alternativt inte har tid att lösa. Din roll kommer utgöras av att du blir en nyckelperson i teamet som ser till att skapa en bra gruppdynamik och är lyhörd för hur dina medarbetare mår och hur deras arbetsbelastning är. Inget personalansvar tillkommer i tjänsten.
Vem är du?
Främsta egenskapen vi efterfrågar är ett brinnande intresse för IT, problemlösning samt att stötta och leda sina medarbetare framåt. Som person är Du serviceinriktad och behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift. Har Du antingen någon form av IT-relaterad utbildning (gymnasial eller KY/YH) så är detta meriterande, men inte ett krav. Arbetslivserfarenhet från liknande roller alternativt från någon IT-support ses som mycket meriterande. Vi ser också gärna att Du är stresstålig, flexibel och pedagogisk, samt har någon erfarenhet av ledarskap eller liknande.
Detta är en stor möjlighet för dig som har ett brinnande intresse inom IT att få gedigen erfarenhet och kunskap inom branschen och att ta ett kliv upp i din IT-karriär.
Start: Omgående.
Omfattning: 100% Arbetstider: vardagar och kontorstider.
Placering: Torslanda
Om Modis
På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är Du vår högsta prioritet och när Du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är Du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.
Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas Du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.
Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.
Låter detta intressant?
Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt! Vi hanterar ansökningar löpande. Du ansöker via formuläret på vår hemsida. Har Du ytterligare frågor gällande tjänsten tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef Klas på klas.ahnberg@modis.se
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Nyckelord:
Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal
Kontaktpersoner på detta företaget
Business Manager Per Gullbransson
Business Manager Fredrik Ström
Business Manager Behija Jusufovic
Business Manager Engineering Behija Jusufovic
Behija Jusufovic
Helena Svartz Österlund
Sourcer IT Oscar Ericson
Jovanka Praizovic
Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy
Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy