BRIO söker Service & Aftermarket Manager

Arbetsbeskrivning

BRIO ABs affärside är att marknadsföra produkter till barn och barnfamiljer där lek, aktivitet, samvaro, utveckling/stimulans och underhållning dominerar som behov och där omsorg om barnet står i centrum.BRIO® märkta produkter riktar sig främst till små barn inom områdena lek och barnomvårdnad där BRIO:s produkter kännetecknas av genomtänkt kvalitet, omsorg och kunskap om barns behov.Företaget är representerat i alla nordiska länder och har huvudsäte i Sverige med kontor i Malmö och Osby.Omsättningen ligger på ca 1 355 Mkr.För mer information om BRIO är du välkommen att besöka vår hemsida på www.brio.net SERVICE & AFTERMARKET MANAGER till BRIO AB i Malmö Är du intresserad av ett nytt, utmanande och utvecklande arbete och vill du vara med och utveckla BRIOs globala Service & Aftermarket verksamhet?Då har vi arbetet för dig!I din roll som Service & Aftermarket Manager kommer du framför allt att arbeta med nya marknader för vårt barnvagnssortiment men arbetet omfattar också till viss del marknaderna för vårt leksaks- och möbelsortiment.Ansvarsområden och arbetsuppgifter . Ta fram, implementera och utveckla service- och aftermarketstrategier för BRIOs olika marknader inkl.Internet . Analysera, prognostisera och övervaka service- och aftermarketverksamheten . Säkerställa tillgängligheten av reservdelar och förslitningsdetaljer och driva utvecklingen av dessa sortiment för att möta framtidens behov .Bistå marknaderna med support och information .Ansvara för hanteringen av reklamationer och konsumentkontakter Du är placerad vid BRIOs huvudkontor i centrala Malmö (det finns också möjlighet att utgå ifrån Osby) och du rapporterar till företagets Corporate Quality Manager. Kvalifikationer och erfarenhet Du har akademisk examen och ca fem års relevant arbetslivserfarenhet.Svenska och engelska behärskar du flytande.Talar du dessutom andra språk t.ex. tyska och/eller franska är det ett plus.Du är van vid att arbeta i MS Office och gärna något av de större affärssystemen.Erfarenhet från en arbetsledande befattning i en internationell tillverkande miljö är också meriterande. Personliga egenskaper Som person är du/har du: . kundfokuserad och serviceinriktad . resultatorienterad och affärsmässig . analytisk . god kommunikatör (både skriftligt och muntligt) . duktig på att presentera material . initiativrik, drivande och beslutför .strukturerad och ansvarstagande Så här söker du tjänsten Du ansöker till tjänsten via vår hemsida www.academicsearch.se.Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 27 juni 2007.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00

Sammanfattning

Besöksadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ

Postadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ, 21139

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010