OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future
Jobbeskrivning
Tycker du att det är kul att översätta kundkrav och förväntningar till tekniska krav? Då tycker jag att du ska fortsätta att läsa för vi letar efter dig som vill vara med och hjälpa våra kunder att identifiera och ta fram produktkrav så att deras produkter blir säkra, uppfyller kundernas förväntningar och är säljbara på kundens samtliga försäljningsmarknader.
Passar det dig att jobba tvärfunktionellt, motivera, entusiasmera och skapa goda relationer med många olika kontaktytor som inköp, utveckling, produktion och externa testlabb? Gillar du att utreda legala och marknadsspecifika krav och omvandla kraven till tekniska specifikationer som du förmedlar och följer upp internt hos kunden och mot deras underleverantörer? Har du en teknisk bakgrund och erfarenhet av tillverkningsindustri och produktkrav? Då är det kanske dig vi söker!
Som konsult hos oss kommer du arbeta i uppdrag som t.ex. Product Requirement Engineer, Complianceingenjör, QA eller kvalitetsingenjör ute hos våra kunder. Där kommer du få arbeta med produktkrav på olika sätt, tolka standarder, utreda kvalitetsproblem och avvikelser i produkter och material, genomföra riskanalyser och GAP-analyser, ta fram strategier och metoder för test och verifiering.
Du förväntas kunna planera dina egna arbetsuppgifter och vara drivande i det dagliga arbetet. Eftersom de flesta av våra uppdrag sker ute hos kund ska du kunna hantera balansen mellan att ingå i, och aktivt bidra till, vår sektion samtidigt som du sitter ute hos kund och är en del i deras organisation.
Vi inom Compliance & Quality Management (CQM) är ca 25 medarbetare i Stockholmsområdet, i huvudsak verksamma från Södertälje till Uppsala. Bland våra medarbetare, allt från nyexaminerade till seniora, finns en bred kompetens inom kvalité, compliance och verksamhetsutveckling. Vi arbetar med produkter i hela dess livscykel eller processer i hela företagets organisation i olika branscher så som verkstadsindustri, medicinteknik och konsumentprodukter.
Varför jobba med mig? – Britta-Stina, rekryterande chef: Som ledare är jag inkluderande, strukturerad och stöttande. Jag tror att många utvecklas av frihet under ansvar vilket speglar mitt ledarskap. Jag älskar tydlig kommunikation och att fira framgångar tillsammans! När jag inte jobbar cyklar jag gärna på asfalterade vägar (när solen skiner utomhus och annars i den virtuella världen Zwift) eller får utlopp för min kreativitet genom att gjuta chokladpraliner eller baka tårtor.
Kravspecifikation
Du är förtroendeingivande, prestigelös och har förmågan att snabbt förstå sammanhang i nya miljöer, branscher och produkter. Du är på jakt efter ett jobb som är varierande, utvecklande, roligt och kräver handlingskraft!
Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och vill att du har förmågan att på ett pedagogiskt sätt kommunicera dina kunskaper och insikter till olika delar i en organisation. Du är självständig men jobbar också gärna med juniora kollegor för att dela med dig av din kunskap eller seniora kollegor för att lära dig mer.
För att lyckas i denna roll har du:
- 2-5 års erfarenhet av arbete med produktkrav eller kvalitetsrelaterade uppgifter för produkter
- en högskole- eller civilingenjörsexamen
- erfarenhet av arbete med ISO-standarder är meriterande
Självklart gillar du att skriva tekniska rapporter och har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Har du dessutom redan arbetat som Product Requirement Engineer, QA eller har erfarenhet av kvalitetssäkring av produkter inom Fordonsindustri, Medicinteknik eller liknande är det också ett plus.
För att trivas i vårt sociala gäng bör du också vara utåtriktad och initiativrik.
Ytterligare information
Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder.
Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, sjunga i kör till att spela brädspel – det finns något för alla.
För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Britta-Stina Karlsson brittastina.karlsson@afry.com
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, fanny.sjodell@afry.com
Ansök via ansökningsknappen då vi inte kan ta emot ansökningar via mejl.
På grund av rådande läge kring Covid-19 drar vissa av våra rekryteringsprocesser ut på tiden. Vi ber om ursäkt för det och ber er ha tålamod med oss.
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.