Britta-Stina söker ingenjörer med intresse för MedTech och Life Science

Britta-Stina söker ingenjörer med intresse för MedTech och Life Science

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning


AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi påskyndar övergången till ett hållbart samhälle.
Vi är 19 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri, energi och digitalisering som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.
Inkludering och mångfald – Vi vill attrahera personer med olika bakgrund och perspektiv till vår organisation. Mångfald är positivt på många sätt för oss på AFRY. Vi vet att det driver både kreativitet och innovation.


Jobbeskrivning


Drömmer du om att få arbeta med och bidra till utvecklingen av livsviktiga produkter? Söker du efter en utmanande roll som innehåller stor variation och möjligheter till tvärfunktionella samarbeten? Vi gör en satsning och vill växa för att kunna hjälpa ännu fler kunder och söker nu dig som vill jobba med kvalitet, regulatoriska frågor och kravuppfyllnad framförallt inom Life Science och MedTech men även andra reglerade verksamheter.
I din roll som konsult hos oss kommer du främst att arbeta i uppdrag ute hos våra kunder inom Life Science och MedTech. Då våra uppdrag varierar över tid, kommer du få möjlighet att både använda och utveckla dina kunskaper inom kvalitetssäkring och/eller regulatoriskt arbete.
Som konsult hos oss kan du bl.a. få arbeta med följande ute hos kund:
Etablera och följa upp rutiner och kvalitetsdrivande processer, t.ex. avvikelser, ändringar
Vara kvalitetsrepresentant i t.ex. produktutvecklingsprojekt, riskhantering och framtagning av specifikationer
Planera, genomföra och följa upp revisioner
Skapa och sammanställa produktdokumentation inför produktansökningar
Granska kvalitetsdokument och projektdokumentation
Kommunicera med, och förbereda inspektion från myndigheter och Notified Bodies
GAP-analyser över uppfyllnad av regelverk eller standarder
Hantera klagomål och leda klagomålsutredningar



Vårt affärsområde Specialized Operational Excellence (SOE) har ca 100 medarbetare utspridda över landet som är uppdelade i tre segment; Compliance & Quality Management, Safety & EHS Management och Technical Communication.
I vår sektion som tillhör segmentet med samma namn, Compliance & Quality Management, är vi allt från nyexaminerade till seniora konsulter med en bred kompetens inom kvalitet, compliance och produktsäkerhet. Vi arbetar i olika branscher så som verkstadsindustri, MedTech och konsumentprodukter, med allt från produktutveckling till produktion och eftermarknad.
Varför jobba med mig? – Britta-Stina rekryterande chef: Som ledare är jag inkluderande, strukturerad och stöttande. Jag tror att många utvecklas av frihet under ansvar vilket speglar mitt ledarskap. Jag älskar tydlig kommunikation, onsdagsfika och att fira framgångar tillsammans!


Kravspecifikation


Antingen är du en civil-/högskoleingenjör i början av din karriär som tycker att medicinteknik, regulatoriskt arbete och standarder verkar spännande eller så är du mer senior och har tidigare erfarenhet av MDR, IVDR, ISO 13485, ISO 14971 och/eller 21 CCFR Part 820.
Erfarenhet av ER/ES, Premarket Notification, Premarket Approval samt Labeling är meriterande.
Du är på jakt efter ett jobb som är utmanande, roligt och kräver handlingskraft samtidigt som du så klart kommer att få stöd av dina kollegor. Du är flexibel, har ett strukturerat arbetssätt och är bra på att arbeta självständigt. Du är dessutom bra på att kommunicera och har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Ytterligare information


Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vårt affärsområde kan utöver konsulttjänster även erbjuda våra kunder paketerade lösningar och produkter.
Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, sjunga i kör till att spela brädspel – det finns något för alla.
Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.
Kontaktuppgifter för frågor
För frågor gällande tjänsten, kontakta Segmentschef Britta-Stina Karlsson brittastina.karlsson@afry.com
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, fanny.sjodell@afry.com
Ansök via ansökningsknappen då vi inte kan ta emot ansökningar via mejl.
Välkommen med din ansökan senast 1/10!
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AFRY AB TROLLHÄTTAN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2023
  • Ansök senast: 16 september 2023

Postadress

Frösundaleden 2 E
TROLLHÄTTAN, 46130

Liknande jobb


26 november 2024

Consumable Sales Specialist

Consumable Sales Specialist

13 november 2024