OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FÖRETAGSPRESENTATION Setra Group AB är Sveriges största och Europas tredje största träindustriföretag.Vi omsätter drygt 5 miljarder kronor och har cirka 1 400 medarbetare.Setra säljer träbaserade lösningar där egenproducerade sågade och förädlade trävaror är en del av försäljningen, men där också insourcade produkter ingår tillsammans med ett stort tjänsteutbud.Våra kunder är främst bygghandel och industriella kunder som hyvlerier, distributörer, importörer och träindustri som till exempel limträ-, fönster- och dörrtillverkare.Strategin är att på kundernas villkor följa dem till de marknader där de väljer att verka.Omkring 35 procent av Setras årsvolym säljs på den svenska marknaden.Export sker främst till Skandinavien, Centraleuropa och Japan.Koncernen har tolv sågverk, fem vidareförädlingsenheter och åtta distributionsenheter.Setra ägs av Sveaskog, 50 procent, LRF, 25 procent, och Mellanskog, 24 procent, samt till en procent av övriga aktieägare.Vi söker två medarbetare till kundservice i Piteå för tillsvidare anställning.Gruppen du kommer att ingå i består av 12 medarbetare vilka har som huvudansvar att uppfylla och verkställa vad Setra har åtagit sig i affärskontrakt med externa och interna kunder.Kundservice är den sammanhållande länken mellan det operativa flödet från produktion till kund.Detta innebär bland annat: .Att se till att leveranser genomförs i enlighet med kontrakt när det gäller volym, kvalitet, leveransvillkor och betalningsvillkor..Att vara uppdaterad på status i produktionen och i god tid ge signaler till marknadsorganisationen om avvikelser och förseningar..Leveransplanering/beställning av transporter baserat på avtal och offerter som upprättats av logistikfunktionen..Försäljningsadministration som ordermottagning, kontraktshantering, avrop, lastordrar, leveransbevakning, dokumenthantering och fakturahantering..Dagliga kontakter med våra försäljningskontor i Europa och Asien. Vi söker dig som har minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande.Erfarenhet från hyvleriverksamhet, ordermottagning eller annat arbete med inslag av försäljning och kundkontakt är meriterande.Du skall hantera engelska i tal och skrift, flerspråkighet är önskvärt.Du ska ha goda datorkunskaper, meriterande är kunskaper i något av systemen Movex eller Timberbase.Vi ser gärna att du är självgående, ansvarstagande, pådrivande samt serviceinriktad. Tillträde enligt överenskommelse.Välkommen med din intresseanmälan och meritförteckning snarast, dock senast den 22 maj 2006.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Löfrgen
Eva Boije
Olof Johansson
Fredrik Löfgren