BRM Inköp och HR till Lantmännen

Arbetsbeskrivning

Koncern IS befinner sig i en utvecklingsfas och söker nu Business Relationship Managers (BRM) för Inköp och HR. För Lantmännen är det mycket viktigt med motiverade medarbetare. De vet hur väsentligt det är med meningsfulla arbetsuppgifter och att varje individ får möjlighet att synas. Lantmännen tror att mångfald ökar kreativiteten och motivationen hos bolagets medarbetare samtidigt som det förbättrar trivseln och arbetsmiljön. Varje anställd har en aktiv roll i att definiera och uppfylla företagets mål. Vill du vara med och påverka andra människors arbetssituation och verksamhetens affärsprocesser med hjälp av affärsapplikationer ser vi fram emot att få en kontakt med dig då vi kan vi berätta mer om utmaningarna i rollen som BRM hos Lantmännen. Placeringsort är Stockholm eller Malmö. Tillträde snarast. Varmt välkommen med din ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som BRM är du klientansvarig och länken mellan de gemensamma funktionerna och IS/IT organisationen. En BRM:s uppgift är att förstå affärsverksamheten och kunna omvandla verksamhetens behov till kostnadseffektiva systemlösningar samt att förstå potentialen i systemlösningarna för att kunna driva optimalt utnyttjande av existerande systemplattform. Vi arbetar med olika systemplattformar men strategin är huvudsakligen M3 (Movex) eller Microsoft Dynamics på affärssystemsidan. Du kommer att arbeta nära affärsverksamheterna för att förstå deras behov och strategier. Du ansvarar för medellång och långsiktig planering och budgetering av IS-delen inom en gemensam funktion samt hanterar förväntningar och kommunicerar IS-strategi till verksamheten. Hög kundnöjdhet samt konsolideringen av systemlandskapet blir de övergripande målen för ditt arbete och du ansvarar för att IS håller utlovade servicenivåer. UTBILDNING/ERFARENHET Vi söker dig med IS-erfarenhet samt med goda kunskaper inom nämnda verksamhetsområden. Det är ett krav att du har arbetat i verksamhetsnära roller som till exempel verksamhetskonsult, Demand Manager, IS/IT projektledare och/eller arkitekt. Du ska också ha affärssystemkunskap på övergripande nivå samt erfarenhet av affärsprocesser och systemstöd inom ovan nämnda verksamhetsområden. Initialt kommer prioriterade områden att vara Inköp, HR och Sales/Marketing. Vi ser helst att du har goda kunskaper i kravhantering och projektarbete samt har lätt för att förstå projektmodeller och beslutsprocesser. Erfarenhet från budget- och strategiarbete är önskvärt. Du ska ha utmärkta kunskaper i att bygga och förvalta relationer och kunna hantera många olika mänskliga gränssnitt. Du har relevant utbildning på högskolenivå. FÖRETAGSPRESENTATION Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Lantmännens gemensamma funktion Koncern IS är i en utvecklingsfas och har i uppdrag att samordna och effektivisera koncernens totala IS verksamhet. Lantmännen ägs av 42 000 svenska lantbrukare, har 13 000 medarbetare och omsätter 36 miljarder kronor. Koncernen är verksam i alla delar av värdekedjan, från jord till bord. Bland Lantmännens varumärken finns Axa, Bageri Skogaholm, Doggy, Go Green, Gooh, Hatting, Kronfågel, Kungsörnen, Schulstad och Weibulls. Läs gärna mer på www.lan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 2 oktober 2008
  • Ansök senast: 31 oktober 2008

Postadress

None
., .

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024