OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalchef
I rollen som personalchef blir du en av butikens nyckelpersoner. Du rapporterar direkt till butikschef och handlare och ingår i ledningsgruppen. Det övergripande målet för dig blir att säkerställa det övergripande ansvaret för alla medarbetare. Du ska supportera försäljningscheferna vid personalfrågor, rekrytering och schemaläggning. Du ska se till att företaget följer kollektivavtal och lagar. Med affärsplanen som grund ansvarar du för att att företaget når sina mål som arbetsgivare. I rollen ingår även det övergripande ansvaret för företagets administration.
Exempel på ansvarsområden
Bemanning och rekrytering
Schemaläggning.
Medarbetarutveckling
Administrativt ansvar för hela butiken
Kvalifikationer
Personaladministration eller HR Erfarenhet
Ekonomisk utbildning
Butiksledarutbildning eller liknade
Erfarenhet av löneadministration
Erfarenhet av budgetarbete
Kunskap i Excel och Tiltid är meriterande
Erfarenhet från ledande befattning i dagligvaruhandeln är meriterande
Personliga egenskaper
Du har ett tydligt ledarskap och förmåga att skapa lagkänsla och trivsel hos dina medarbetare. Som person är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har förmåga att sätta gränser. Du ska kunna planera med framförhållning och samtidigt vara öppen för snabba problemlösningar. Den person vi söker måste ha en vana av att ha många bollar i luften och uppskatta utmaningen att aldrig riktigt veta hur dagen kommer att arta sig. Du drivs av att skapa god lönsamhet utifrån ett nära och effektivt samarbete med kollegor och kunder.